Avatar billede pixma Nybegynder
01. april 2010 - 16:09 Der er 12 kommentarer

Canon Ip 4000pixma

Hej har et problem med min printer. Når jeg vil bruge den skriver den følgende meddelse, Operatorfejl.
Tryk på knappen FORTSÆT på printeren.
Hvis dette ikke fjerner fejlen, skal du annullere udskrivningen og derefter slukke og tænde for printeren.

Har prøvet at tænde og slukke men uden resultat.

Nogen der har en god ide.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. april 2010 - 10:33 #1
Start med at tage den fra PC´en, og se om den laver samme fejl.

Det er for at udelukke fejl i printerdriver/printerspooler - for laver den fortsat fejl, ligger fejlen jo i printeren.... - og virker den, må fejlen være på PC´en.
Avatar billede pixma Nybegynder
04. april 2010 - 15:01 #2
Er ikke super expert på det du skriver, kan man printe uden den er sat til en computer og hvordan.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2010 - 15:06 #3
:-) Nej, selvfølgelig kan man ikke det. Men hvis den fejler når du tænder den, kan du konkludere at fejlen er i printeren.

Den udviddede test er, at du finder ud af hvilken knapkombination på printeren der gør, at den udskriver sin interne testside. Fejler den i dette forsøg, er det stadig printeren.

Og ellers ligger fejlen på PC´en.
Avatar billede pixma Nybegynder
04. april 2010 - 16:31 #4
Hej Ole.
Den kan hverken udskrive testside eller noget andet, kan ikke rense eller justere alt hvad jeg prøver giver fejl meldingen. ØV ØV
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. april 2010 - 16:51 #5
Ja så ser det sort ud...

Prøv at tage alt papir ud, alle blæktanke, (evt. også printhoveder hvis de sidder løst), så du har fjernet alt der kan tages ud af.

Prøv så at skubbe forsigtigt til vognen, så du får løsnet den og kan skubbe den frem og tilbage.

Når du således har "motioneret" den lidt (hele tiden slukket), kan du sætte alt i igen og se om det har hjulpet. Har det ikke - så er der vist ikke flere gode råd...
Avatar billede pixma Nybegynder
11. april 2010 - 22:21 #6
Har nu snart prøvet alt uden resultat, hvad gør man nu, kan det svare sig at sende den til rep. eller skal man købe en ny.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. april 2010 - 00:48 #7
Det bliver en ny... - en 4000´er er vist ved at være mere end 5 år gammel. En 4700´er fås for under kr. 700: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=642247

Rep. af den gamle kan let løbe op i 5-600,- alene for arbejdsløn - og så kommer der reservedele oveni.
Avatar billede pixma Nybegynder
12. april 2010 - 17:20 #8
Ok har lige 2 små spørgsmål mere :O)
Ip4000 kan bruge uorginale patroner da der ikke er chip på, hvad med ip4700 har den chip eller hvad.

Hvordan giver jeg dig point for venlig og god hjælp.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. april 2010 - 19:29 #9
Den kører med chip... - og så vdit jeg kan se, er der rigeligt med uoriginale patroner på markedet (de kommer med monteret chip).

Points skulle give sig selv, nu hvor jeg lægger et "svar" og ikke en kommentar :-)
Avatar billede winterbock Nybegynder
26. oktober 2010 - 13:10 #10
Er det løsningen? Skrot lortet?

Får samme fejlmeddelelse og har ikke fået noget ud af at skifte pc, printerdriver - eller rive hår ud af hovedbunden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2010 - 13:42 #11
Igen - prøv at teste med printeren koblet fra PC´en. Fejler printeren stadig, nytter det jo ikke at rode med PC, printerdriver eller hovedhår ;-) - så kan det kun være printeren i sig selv der fejler.

Og kan fejlen ikke lokaliseres umiddelbart, vil det være langt billigst (og mest fordelagtigt) at købe en ny.

Nu er IP 4000´eren jo heller ikke en heeelt ny maskine længere...
Avatar billede winterbock Nybegynder
26. oktober 2010 - 23:45 #12
Nej OK. Godt tip - jeg prøver noget i den retning inden jeg skrotter den.