Avatar billede bims Nybegynder
01. april 2010 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopibeskyttelse på musik CD

Hej Eksperten,
Jeg køber en masse musik og kopierer det til min harddisk for at afspille det gennem en PC til forstærkeren. Så vidt jeg ved er det helt lovligt at gøre til eget brug. Jeg håber heller ikke jeg bryder nogle regler her på eksperten ved at spørge..

Imidlertid har jeg en CD, Jokeren, Alpha Han som bare ikke kan rippes. Når jeg smider skiven i og læser den med dBpoweramp CD ripper eller EAC kan programmerne ikke finde musikken. Enten er nogle af numrene væk i oversigten eller de har fået et helt andet nummer i rækkefølgen. Et enkelt nummer er angivet som en tekstfil.

Kigger jeg nærmere på disken, er den fyldt med en masse mindre filer.. rigtig mange, men der er ingen filer som har en størrelse, som bare kommer i nærheden af størrelsen på et musik nummer.

Det er irriterende. Men jeg kan vel næppe kræve pengene tilbage fordi den ikke kan kopieres :)

Nogen der har et forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2010 - 14:36 #1
du kan afspille den som musik-cd på din pc, og optage numrene med audacity.
http://audacity.sourceforge.net/download/
du skal have 'lame mp3 encoder' med for at kunne gemme i mp3-format.
Avatar billede bims Nybegynder
01. april 2010 - 14:40 #2
Jeg bruger slet ikke selve diskene og ripper kun i FLAC. Kan jeg også det?
Avatar billede bims Nybegynder
01. april 2010 - 14:43 #3
Jeg kigger på det lidt senere :) Skriv et svar..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. april 2010 - 15:04 #4
Nu ved jeg ikke om det vil virke på den specifikke CD, men jeg har AnyDVD liggende i baggrunden af min PC, og jeg har aldrig problemer med EAC og kopibeskyttelse.

Jeg mener iøvrigt IKKE at man må omgå kopibeskyttelsen - MED MINDRE det er påkrævet for at man kan afspille musikken... - og da jeg selv ikke har en alm. CD-afspiller, retfærdiggør jeg mig på den måde.

AnyDVD: http://www.slysoft.com/da/anydvd.html
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2010 - 18:54 #5
Hold shift nede når du sætter cd i pc. Nogle af disse kopisikringsprogrammer aktiveres med automatisk afspilning. Gjorde det i hvert fald før i tiden.
Avatar billede bims Nybegynder
07. august 2010 - 02:18 #6
Lukket