Avatar billede madand Nybegynder
31. marts 2010 - 22:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Syncmaster 2494HS & GeForce 8800GTS

Hej Eksperter,

Jeg har lige fået en ny stationær computer.
Jeg har installeret windows 7. Installeret nVidia driver til grafikkortet så det er up to date.

jeg har så en Syncmaster 2494HS skærm, som jeg sætter til den ene DVI port i grafikkortet. Men skærmen er bare sort. Power knappen blinker. Trækker jeg stikket ud, siger den at der ikke er noget kabel i, så et eller andet fanger den.
jeg har installeret driverne der fulgte med skærmen, men stadig uden virkning :(

Sætter jeg derimod DVI kablet over i en 19" Packard Bell skærm, så spiller alt fint.

Har i nogen bud?

I device manager, står Syncmaster skærmen præsenteret og endda med (digital) ud for. Så alle drivere skulle være på plads.

Mvh,
Mads
31. marts 2010 - 22:35 #1
Prøv med en anden frekvens / laverer opløsning - opsat på "Packard Bell" skærmen først... Derefter tilslut "Syncmaster" skærmen... og ???
Avatar billede madand Nybegynder
31. marts 2010 - 22:36 #2
On board grafikkortet virker med VGA til Syncmaster skærmen

Kan det være mit kabel? At samsung skærmen vil have et andet DVI kabel, eller defekt?
Avatar billede madand Nybegynder
31. marts 2010 - 22:38 #3
Det er et DVI-D Kabel jeg bruger
Avatar billede madand Nybegynder
31. marts 2010 - 22:53 #4
Så skifter jeg fra 1440 x 900 til 1280 x 768
Når du siger frekvens.. Hvordan skifter jeg det? så meget er jeg ikke inde i det..
Avatar billede madand Nybegynder
31. marts 2010 - 22:59 #5
Har nu prøvet 59, 75, og 60 hertz som er instillet på dvi på den anden skærm. Og kører i 1024x768 osv. Power knap blinker stadig og skærmen står til dvi.
01. april 2010 - 09:48 #6
Andet DVI kabel!
Avatar billede Raprap Nybegynder
03. april 2010 - 10:09 #7
Ser ud til med mit nyligt opslåede indlæg at jeg har præcis samme problem. Jeg har kørt med både DVI kabel og den gamle type samtidigt i et par år, men nu ville den bare ikke mere.
Tror det er et hardwareproblem inde i maskinen, ikke skærmen. Men jeg behøver også mere prof. hjælp, selv om jeg er rimelig habil når det kommer til fejlfinding på pc'er
Avatar billede madand Nybegynder
18. august 2010 - 14:35 #8
Hej Alle,
jeg gik ned i computercity, hvor jeg har købt den. de kunne ikke få den til at virke på nogen af de computere du selv havde.
Så de valgte at sende den ind til Samsung, hvorefter jeg fik den tilbage uden fejl fundet.

Lige nu kører jeg med HDMI, som virker.
Smid nogle svar så giver jeg point :)
18. august 2010 - 15:26 #9
Ping...
Deles med flere ...