Avatar billede mikabika Nybegynder
31. marts 2010 - 18:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installation af HP-printer

Hej  !

Jeg er i gang med at installere min nye HP-all-in-one-printer. Jeg har haft en tidligere og havde ingen problemer ved installation, som jo burde være barnemad.

Men jeg får denne meddelelse, og kan ikke komme videre med installationen:

"Denne registreringsdatabasenøgle findes ikke og er nødvendig, hvis installationen skal fortsætte. Kontroller, at registreringsdatabasenøglen findes, og klik på Forsøg igen for at fortsætte installationen.

Registreringsdatabasenøgle: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{000C101C-0000-0000-C000-oooooooooo46

producent: Microsoft"

Jeg har naturligvis prøvet flere gange, men får blot denne besked hver gang.

Jeg kender ikke meget til registreringsdatabasenøgler. Jeg forstår ikke, hvorfor der skal en bestemt nøgle til i registreringsdatabasen for at kunne installere en printer.

Og jeg er mest interesseret i at få printeren op at køre - gerne så hurtigt som det kan lade sig gøre.

Jeg bruger:XP Home Edition
version:5.1. 2600 Service Pack 3 build 26

Venlige hilsner

Tina
Avatar billede japping Nybegynder
31. marts 2010 - 20:10 #1
Hej Tina,
Du skriver ikke noget om hvad printeren hedder, så det er svært for mig at finde noget specifikt på din printer. Jeg vil dog anbefale dig at gå ind på www.hp.com, søg efter din pringer, hent den nyste driver til XP og installer denne. Måske der allerede er rettelser som løser dit problem.
Lad os høre hvad resultatet bliver af dette.
Avatar billede mikabika Nybegynder
31. marts 2010 - 20:24 #2
Hej Japping

Du har ret. Det glemte jeg. Det er en 4680 - HP PhotoSmart 4600 series.

Henter man registreringsdatanøgler, når man henter drivere ?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2010 - 21:21 #4
Når man installerer en printer, bliver der indlæst nøgler til registreringsdatabasen, så windows kan se og benytte printer.
Så enten er det den gamle Hp intallation der ikke er fjernet korrekt, eller også er den driver du bruger ikke i orden.
Du kunne prøve at fjerne alle printer drivere, og herefter scanne på med CCleaner, og så prøve igen med en ny installation af din printer.
CCleaner:  http://www.ccleaner.com/
Avatar billede japping Nybegynder
01. april 2010 - 16:16 #5
Ud fra oplysningerne på HPs hjemmeside, vil jeg tro at der er lavet nyere software med rettelser, i forhold til den du har installeret. Gør derfor følgende:

1) hent nyeste software på hp's hjemmeside - link kan du finde ovenfor til netop din printer
2) installer softwaren
3) genstart pc'en og printeren

og så bør det virke.

Hvis ikke det virker må du skrive igen.
Avatar billede mikabika Nybegynder
01. april 2010 - 17:53 #6
Tak ! Nu virker det !
Avatar billede mikabika Nybegynder
01. april 2010 - 17:59 #7
Hej !

Tak for dit svar om registreringsdatabasenøgler. Der skulle ikke bare driver til, men også en ændring af Windows installer for at få det hele til at virke - og det gør det så nu.