Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2010 - 12:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hårdfør cache problem eller hvad

Vi har en kunde hvor jeg har overtaget og ændret deres website. Det er en dedikeret server hos ipeer.se.
Dog er kaldet til filer og mapper næsten nøjagtig som før (SEO grunde).

Da jeg i dag ville ændre en sti i en fil, opdagede jeg at hvad jeg uploadede IKKE blev vist. Førhen (to uger siden) har der aldrig været problemer.

Jeg tømte selvfølgelig min cache og prøvede to andre browsere, men nej, ingen ændring online. Jeg har tjekket at det der er uploadet rent faktisk er ændret i serverens filer, ved at åbne/vise i FileZilla. Jeg kan omdøbe mappen for includefiler, og stadig kører websitet. Dog hvis jeg omdøber hovedfilen der inkluderer andre filer, så bliver filen ikke fundet. MEN hvis jeg sletter indholdet af denne fil, så kører sitet lifligt alligevel.

Hjælppppp... Det ser ud som det spøger, men mon det ikke er en form for cache på serveren, der kan tømmes?? Eller hvad?

Alle ideer er velkomne..
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 14:02 #1
Ku' i første omgang lyde som om du FileZilla'er til et "staging area"
- hvorfra det (efter test) skal flyttes til "produktion"

Men det kan jo ikke passe, hvis det knækker når du omdøber "hovedfilen".

Har du nogen caching-header-info i dokumenterne ?
- ála:
<?php
header('Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT');
header('Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate');
header('Cache-Control: post-check=0, pre-check=0', FALSE);
header('Pragma: no-cache');
?>

Der må findes noget lignende i M$-miljøer...?
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:22 #2
Tak for ideen ihvertfald. Jeg har nu sat noget cache killer kode ind øverst i min header fil:
<%
Response.Expires = 0
Response.Expiresabsolute = Now() - 1
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.CacheControl = "no-cache"
%>

MEN systemet vil ikke lytte til mine include filer. Så der er ingen ændring. Det eneste der virker er at omdøbe den fil der kaldes og så kalde den, som så inkluderer de andre filer. Men så skal jeg omdøbe en snes filer og lave navigationen om.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:24 #3
Hvis jeg kunne finde den fil der kører showet, men den kan vel ikke være andre steder end i en form for cache et sted.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:26 #4
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:28 #5
Ny fil oprettet med samme indhold vises opdateret: http://thelodge.se/bokning/presentkort_weekend_spa_2.asp
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2010 - 14:37 #6
Ja, de er også forskellige for mig = caching på serveren.
- Det er nok et spørgsmål for hostingfolket...
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:39 #7
Til det skal det lige siges at jeg tidligere i dag flyttede indholdet af webmappen over i en temp folder og derefter flyttede det gamle web indhold ind i webfolderen. det var for at teste det gamel web. Jeg flyttede tilbage og derefter opdagede jeg problemet med cache/forvirring. Det kunne måske have forstyrret noget DNS eller cache??
Avatar billede para7 Nybegynder
30. marts 2010 - 14:42 #8
Er der mon en bedre kategori at oprette mit spm??

Ellers venter jeg på meil med login til den dedikerede server, så jeg kan tjekke IE om der er noget cache der kan tømmes.
Avatar billede para7 Nybegynder
02. april 2010 - 18:05 #9
Problemet gik i sig selv...
Avatar billede para7 Nybegynder
02. april 2010 - 18:06 #10
Altså dagen efter var der ikke nongen problemer.