Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
26. marts 2010 - 17:49 Der er 2 kommentarer

Pc kan kun finde den ene ram blok

Når jeg starter Windows Vista Home Premium op på Min HP dv9000, sker det ofte at kun den ene ram blok bliver fundet. Jeg har 2 1gb blokke til at sidde i, men nogle gange kan jeg se inde i Joblisten, under Ydeevne, at der kun er 1024 mb ram. Andre gange finder den begge blokke og der er 2045 mb ram. Det er rimeligt irriterende da 1gb ram er lige lidt nok til at køre Vista.
Problemet opstod tidligere som optakt til at bundkortet røg sig en tur, kan det være det der er under opsejling igen? Eller kan det være en defekt ram blok?
Findes der et program man kan bruge til at tjekke om ens ram virker som den skal?

Mvh Brian Henneberg Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 17:54 #1
du kan lave sådan en cd og boote op på den og teste dine ram

http://www.ultimatebootcd.com/

min umidelbare mistanke er en bios opdatering af dit bundkort
og det tror jeg fordi den srtrer alt hardware og åbenbart har svært ved at huske det - det kan også være et dårligt batteri så bios ikke husker rigtigt men tror met på en bios opdat.

m.v.h
Avatar billede Brianhenneberg Nybegynder
07. april 2010 - 17:55 #2
Jeg har opdateret Bios (jeg havde faktisk den nyeste version, men opdaterede alligevel) samt kørt windows memory diagnostic fra ultimate boot cd. Problemet er fortsat det samme. Der var ingen problemer med rammen i sig selv.

Nogle ideer til hvad jeg ellers kan gøre? Jeg er selv løbet tør!

M.v.h.