Avatar billede stonejunkie Nybegynder
24. marts 2010 - 09:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bliver videresend registeret i en mails kildekode?

Jeg har to forskellige email adresser for at minimere spam: én sekundær, som er semi-public, som bruges til registering på diverse hjemmesider osv. Og én primær, som kun venner og bekendte.

Mit spørgmsål er derfor hvis jeg sætter min sekundærer email til at videresende mails til min primær konto, vil evt. spam mails kunne "sende" dette tilbage til afsenderen af mailen? Jeg spørger fordi jeg nødigt vil lave en opsætning, som blotter min primærer adresse for en masse spam ved at returnere adressen til spam afsendere.

Håber der er nogen, der kan hjælpe med en afklaring på dette.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 12:37 #1
Nej, kun hvis du faktisk sender den tilbage til afsenderen (med din primære i CC) vil spammeren kunne se det. (I så fald kan du evt. benytte BCC som spammeren IKKE vil se)

Men, hvis du bare forwarder en mail til dig selv er det kun dig der får den.
Basta.
Avatar billede stonejunkie Nybegynder
24. marts 2010 - 12:53 #2
Ok. Den måde jeg har tænkt mig at videresende mailsene er at, opsætte det gennem min udbyders administrationssystem så jeg går ikke ud fra at de benytter CC men har en anden måde at videresende mailsene på.

Men mange tak for hjælpen.