Avatar billede kpringkobing Nybegynder
18. marts 2010 - 22:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Genveje på skrivebordet

Jeg har Windows 7 på min pc.
Jeg har oprettet 4 brugerkonti. (1 administrator og 3 std.)

På administrators skrivebord har jeg en lang række genvejsikoner.
På de øvrige bruger konti har jeg ingen.

Jeg kan godt finde udaf at oprette på hver enkelt bruger konti. Men er det ikke muligt at "fortælle" en ikon på adminisrtator skrive bord, at den automatisk skal være på de øvrige bruger konti's skirveborde (en eller flere af de øvrige) uden at genvejen skal flyttes til den enkelte kontos skrivebord.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. marts 2010 - 22:20 #1
Kan du ikke bare lægge dem over i delte filer delt skrivebord?
18. marts 2010 - 22:21 #2
... flyttes til "All User" kontoen (hvad den så 'rigtigt' hedder i WIN7...)
Avatar billede kpringkobing Nybegynder
18. marts 2010 - 22:33 #3
Når jeg står på administrator konto, findes der ikke nogen en mappe "delt skrivebord"
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. marts 2010 - 22:45 #4
hvis du går ind i C: drev brugere finder du delte filer og der er der delt skrivebord hvis du kopierer dem der til er de i alle konti også administrator de er der i hvertfald hos mig
Avatar billede kpringkobing Nybegynder
18. marts 2010 - 22:58 #5
Jeg kan ikke finde mappen "delt skrivebord" under delte filer.
Jeg har oprettet en mappe med dette navn, på den nænvte rod og flyttet en genvej der over. Resultat: Den forsvinder fra administrators skrivebord + kommer ikke på nogen anden skrivebord.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. marts 2010 - 23:05 #6
det forstår jeg ikke jeg har 4 maskiner med win7 og den findes på alle.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. marts 2010 - 23:15 #7
hvis du åbner explorer og trykker på C: drev står der enten bruger eller user her under er delte filer og når du trykker der ser du delt skrivebord med garanti!
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 06:40 #8
Delt skrivebord er en skjult mappe.
:-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. marts 2010 - 08:53 #9
#8 har ret jeg gik ud fra at du havde sat den til at vise skjulte mapper for at få vist skjulte mapper gå ind i kontrollpanel tryk mappevisning tryk på vis sæt mærke i vis skjulte mapper.
Avatar billede kpringkobing Nybegynder
20. marts 2010 - 22:57 #10
Jeg vil gerne sige tak for dit svar. Det fungere. Vil du svare, så jeg kan acceptere dit svar?
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. marts 2010 - 23:04 #11
Hvis mig er det et svar.