Avatar billede KarinaRojahn Nybegynder
18. marts 2010 - 08:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med listbox.focus i en Windows Form

Hej
Jeg har en form der indeholder en tabControl og hver tab har et panel med diverse listboxe mm.
Mit problem er at når formen åbner vil jeg gerne have en specifik listbox i focus og kunne bruge piltasterne til at vælge items med det samme. Nu skal jeg bruge musen til aktivere listboxen.
Jeg har prøvet at bruge listbox.focus, men jeg kan ikke få det til at fungere.
Jeg håber at denne lange forklaring giver mening :-) og at der er nogen der kan hjælpe.

pft Karina
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 09:03 #1
Virker det hvis du laver et nyt program med en listbox uden at bruge tabcontrol eller er problemet der kun når du bruger tabcontrol ?

mvh
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 09:09 #2
Du skal bruge: listBox1.Select();
Avatar billede KarinaRojahn Nybegynder
18. marts 2010 - 09:55 #3
Hej tak for det

Select virker fint. Jeg troede at Focus var den rette :-)

mvh Karina
Avatar billede Syska Mester
18. marts 2010 - 10:20 #4
Så kommer der et svar.

ja, jeg troede egentlig også Focus var den rette ...

mvh