Avatar billede darkma Nybegynder
17. marts 2010 - 10:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Standard OCC med Asus Crosshair III Formula

Hejsa

Jeg har en PC bla. bestående af:
AMD Phenom II X4 965 black edition
2x2 GB OCZ  AMD black edition 1600 mhz pc-12800 cl8 dual
Corsair CMPSU-650HXEU
Jeg kører windows 7 64bit.

Mit problem ligger i, at jeg ikke kan få rammene til at køre ved 1600 mhz uden at få bsod, hvilket er ret træls.
Rammene kører fra standard 1067 mhz i dual. Jeg har prøvet at tage en memtest hvor rammene kører i 1067 mhz, og der får jeg ingen fejl på 5 timer (der stod den var færdig, da jeg kiggede efter 5 timer). Men hvis jeg så sætter dem op til 1600 mhz med AMD overdrive som har en indbygget black edition profile og tager testen igen, så får jeg allerede fejl ved 3 minutter inde..

Så faldt jeg over Crosshair III Formula Memory QVL, hvor der ikke står ret mange ram på til at køre dual ved 1600 mhz. Er det virkelig kun disse ram der kan det uden fejl?
Jeg har prøvet en bios update som lod til at hjælpe kort, men kom så igen.
Jeg har også prøvet at skifte rammene ud.

Er der noget jeg gør forkert eller kan gøre anderledes, så det virker eller er jeg bare på røven med det her bundkort?
Avatar billede darkma Nybegynder
17. marts 2010 - 10:59 #1
De andre ram jeg prøvede var OCZ gold pc-16000 2000 mhz i dual.
Avatar billede darkma Nybegynder
31. juli 2010 - 22:25 #2
blev løst til sidst.