Avatar billede SabrineJ Nybegynder
16. marts 2010 - 17:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en HTML i windows 7?

Overskriften siger sig selv

Hvordan laver jeg en HTML i windows 7?

Jeg kan huske i windows xp kunne jeg bare skrive .html i titlen, men nu kan jeg ikke? "notesblok"

Hvordan gør jeg?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. marts 2010 - 17:35 #1
Jeg kan ikke se problemet Kopier teksten sæt ind i notesbook døb evt. prøve.html luk den op og du skulle se en lysegrøn side.

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body bgcolor="#00FFFF">

</body>

</html>
Avatar billede SabrineJ Nybegynder
16. marts 2010 - 17:48 #2
jamen når jeg skriver .html er det stadig en normal tekst fil. det er jo windows 7
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. marts 2010 - 17:55 #3
Det jeg lige lavede er lavet i win7 du er nødt til at overskrive
(*.txt)eks. Prøve.html gem den i en mappe og åben den derfra.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. marts 2010 - 18:16 #4
Jeg gætter på det skyldes, at du kører med "skjulte filtyper" - altså du ser aldrig om det er en .txt eller .html fil... - så når du tilføjer ".html" til f.eks. webside.txt bliver det i virkeligheden til webside.html.txt - og ikke webside.html som du ønsker.

Du skal ind i stifinder, menuen Tools-> View -> Advanced Settings og finde punktet "Hide extentions for known file types" og fjerne hakket (jeg kører så engelsk version kan du nok regne ud :-) - du må selv lige oversætte...
Avatar billede SabrineJ Nybegynder
16. marts 2010 - 18:55 #5
kan altså ikke finde det der sted man kan slå det fra :)
Avatar billede SabrineJ Nybegynder
16. marts 2010 - 18:58 #6
- fandt det

smid lige et svar sådan du kan få dine point :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. marts 2010 - 19:29 #7
Hvis du mener mig så læg selv svar og behold point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. marts 2010 - 07:15 #8
Og var det mig, så er svar her... - men kun hvis du brugte mit svar.... - ellers snupper du dem selv :-)