Avatar billede Leoking Nybegynder
16. marts 2010 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

INSERT INTO spørgsmål.

Mit spørgsmål er, hvordan laver jeg en knap inde på min adminstrator side på min hjemmeside. en knap som bruger (INSERT INTO) som opretter en ny tabel. Men de samme felter som i id=1. Bare hvor den selfølgelig laver en id=2 og op efter.
16. marts 2010 - 17:22 #1
Det var du ikke god til at forklare (eller jeg var ikke god til at forstaa det.)  Til at begynde med er jeg forvirret (eller maaske du er det) naar du snakker om at bruge INSERT INTO til at oprette en ny tabel.  INSERT INTO bruger man til at indsaette nye vaerdier i en eksisterende tabel.  Og saa snakker du om "de samme felter som i id=1" for det foerste uden at fortaelle hvilke felter det er, for det andet uden at fortaelle hvor de vaerdier kommer fra som skal indsaettes.

Maa jeg gaette paa at du i en mysql database har en tabel med et antal felter.  Og saa har du paa din administrator side en html formular med et inputfelt for hver felt i databasen hvor administratoren indfoerer de vaerdier der skal opslaas i databasen.  Det du saa mangler er en submit knap der kan indfoere vaerdierne i mysql tabellen.

Hvis jeg har gaettet nogenlunde rigtigt saa kom med mysql tabellens struktur (hvilke felter der er og hvad deres datatyper er, om det foerste felt er primaernoegle med autoincrement) og kom med html koden paa administrator siden.  Saa kan jeg (og maaske andre medlemmer paa eksperten) prove at foreslaa noget der kan give dig et skub i den rigtige retning.
Avatar billede public2 Nybegynder
16. marts 2010 - 21:56 #2
Det ville hjælpe hvis du kunne give et schema over database relationen + attributter du ønsker skal indsættes.

Som sådan er det jo "nemt" nok bare at indsætte nyt data i din tabel, hvis det er det du leder efter:

INSERT INTO tabel (attribut1, attribut2, attribut3) VALUES (værdi1, værdi2, værdi3);
18. marts 2010 - 21:55 #3
Leoking, saa du mit indlaeg?  Hvad er din reaktion?
Avatar billede Leoking Nybegynder
21. marts 2010 - 10:46 #4
fandt det selv