Avatar billede SvarUdbedes Nybegynder
14. marts 2010 - 07:31 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Twitter eller FaceBook ?

Hvad er bedst eller dårligst, Twitter eller Facebook, med hensyn til hvad de "kan" og hvor gode de er rent "sikkerhedsmæssige" ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
14. marts 2010 - 07:44 #1
lige dårlige
ingen sikkerhed overhovedet
de har ret til det du ligger op, dette har INTET med sikkerhed at gøre
Avatar billede JArndal Nybegynder
14. marts 2010 - 08:18 #2
Facebook er klart bedre end Twitter, da der er langt flere at finde på Fabebook end på Twitter.

Sikkerhedsmæssigt: Det er ikke på nogen måde farligt at færdes på hverken Facebook eller Twitter.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
14. marts 2010 - 08:41 #3
hvis de billeder man ligger op er Facebooks ejendom, er der ikke noget sikkerhed.
Det ligger helt fast
Avatar billede mikaelch Novice
14. marts 2010 - 09:50 #4
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. marts 2010 - 10:01 #5
Du får ikke noget brugbart svar til dit spørgsmål, hvis du ikke definere "kan".

Facebook har selvfølgelig flest funktioner. Hele formålet med Twitter er jo, at det skal være små korte beskeder. Men mens Facebook lægger op til en hel masse funktionalitet, er hele pointen med Twitter kommunikationen mellem to eller flere personer.

Det afhænger derfor af, hvad dit formål med tjenesterne er. Er det til privatbrug eller til virksomheden, og hvem er din målgruppe.

Twitter er ikke så udbredt (i Danmark) som Facebook, men der er dog undtagelser. Der er enkelte 'brancher' som er rigtigt godt repræsenteret på Twitter, mens andre brancher er helt fraværende.

Er det til privatbrug, så se på hvilke af netværkene, som du kender flest personer på.
Avatar billede SvarUdbedes Nybegynder
14. marts 2010 - 10:16 #6
Tak. Er der flere end mikaelch, som vil have points? - Så kom med et svar ...
Avatar billede bmpi Nybegynder
14. marts 2010 - 12:22 #7
Nå ja, og så glemte jeg jo at tilføje, at sikkerhedsmæssigt er Facebook klart dårligst med masser af virus i applikationerne, men at Twitter absolut heller ikke er uskyldsren. :-)
Avatar billede JArndal Nybegynder
14. marts 2010 - 13:20 #8
well.. kay