Avatar billede rusticolus Nybegynder
13. marts 2010 - 21:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kopierer jeg en del ud af et billede og sætter det ind i et andet?

Jeg vil gerne klippe et ansigt ud af et billede og sætte ansigtet over i et andet billede.

Når jeg markerer får jeg også noget af baggrunden med og det er jeg ikke interesseret i.

Jeg bruger jasc paint shop pro 6.02

Vh
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2010 - 09:26 #1
Jeg kender ikke Paint Shop Pro, men med Gimp er det en enkel procedure - Gimp er gratis
14. marts 2010 - 09:57 #2
... når du makerer "ansigtet" og KLIP/CROP det bør du da kun få netop det med ??? Hvad mener du med også noget af baggrunden med ?
Avatar billede rusticolus Nybegynder
14. marts 2010 - 12:16 #3
Når jeg markerer ansigtet er det med frihåndstegning, og så er det rigtig svært at følge ansigtet rundt. Derfor får jeg noget af baggrunden med eller også bliver noget af ansigtet skåret væk.

Måske er det bare det forkerte markerings værktøj jeg bruger, men jeg ved ikke hvilket alternativ jeg skal bruge.

Vh
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2010 - 12:22 #4
Send billederne til mail@helgec.dk så prøver jeg i aften
Avatar billede rusticolus Nybegynder
14. marts 2010 - 13:33 #5
Tak det er pænt af dig helcec, men jeg har flere hundrede billeder jeg skal igennem, så jeg er mest interesseret i selv at kunne gøre det.
Kan du fortælle hvordan du gør i gimp?

Vh
14. marts 2010 - 13:48 #6
Helt alternativ ->

http://www.pensionistedb.dk/photofiltre_intro.htm + tilhørende DK sprogpakke fra samme sted !!!

Masser af guides -> http://www.pensionistedb.dk/Photofiltre.htm - på dansk!
Avatar billede rusticolus Nybegynder
15. marts 2010 - 21:04 #7
jeg ville nu helst anvende paint shop pro, men photofiltre kan også anvendes.
Tak for hjælpen karise_larry, sender du et svar?

vh
15. marts 2010 - 23:19 #8
Ping...