Avatar billede pladehoved Nybegynder
11. marts 2010 - 14:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opret nye faner via en knap

Hej

Jeg skal lave et oversigtsregneark til en flok sagsbehandlere (de skal have hver deres kopi), hvor de i tabeller skal "afkrydse", hvor langt de er kommet i forhold til forskellige opgaver. Tabellerne placeres på hvert deres sagsfaneblad. Da det dels er forskelligt, hvor mange sager de har og da der dels kommer nye sager til, har jeg brug for to automatik-funktioner.

A. For at gøre det så nemt for den enkelte som muligt, vil jeg gerne lave en knap, som ved tryk automatisk opretter et nyt faneblad, der er en kopi af en masterfane med en tabel.

B. I hvert regneark skal der være en oversigtsfane, der sammentæller "krydserne" fra de enkelte sagsfaneblade. Den anden automatik, som jeg har brug for, er en kode, der automatisk inkluderer nye faneblade i sammentællingsformlen. Tabellen som sagsbehandlerne skriver i, har 20 felter og afkrydsningen er et tal.

Mon der er nogen, som har et forslag til en kode e.lign.?
Avatar billede panebb Novice
11. marts 2010 - 15:25 #1
Spm A:
Sub Makro1()
' Makro1 Makro
    Sheets("Ark1").Select
    Sheets("Ark1").Copy After:=Sheets(3)
End Sub
ændre "ark1" til navn på din masterfane
tilknyt evt. makroen til en knap eller genvejstast
Avatar billede pladehoved Nybegynder
11. marts 2010 - 16:01 #2
Det virker - 60 point er på vej
Avatar billede panebb Novice
11. marts 2010 - 16:40 #3
fint :-)
Avatar billede pladehoved Nybegynder
12. marts 2010 - 10:36 #4
Det er fredag så du får lige alle pointene - man kan åbentbart ikke give halve point for halve svar.

Jeg lukket så også lige spørgsmålet, men svaret på del B kan forhåbentligt snart læses under overskriften: Automatisk udvidelse af formel med nye faner
Avatar billede panebb Novice
12. marts 2010 - 11:08 #5
takker :-)
beklager at jeg ikke lige kan klare spm B