Avatar billede julemandenb Nybegynder
09. marts 2010 - 21:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Drøm om selvstændig firma.........

Hej eksperter :D

- vi er to drenge som begge har en drøm om at starte et firma,
vi har tænkt på webhosting med det er lidt udelukket pga.
gigahost's billige pris til 20 Kr Pr. mdr...

Så har vi tænkt på noget CS server.
hvor i vi kunne køre noget cs server
m/ FTP adgang, som egentlig godt kunne
lade sig gøre. med frygten for popularitet.

Så der også ventrilo Server, der mangler
vi licens hvor i vi ikke har fået nogle
pris på dette.

der ved har vi så også tænkt på IT support
med tanken om hardware salg med tanken
køb billigt, sammel Pc & sælg dyre...
som vi er meget intresseret i lige nu...

Vores udgifter ligger
på Ca. på 500,- Pr. mrd.
hvis vi skal bruge egen server.

SPørgsmål.

* Har i nogle andre ider til andre job muligheder?
* Hvad kræver det hvis vi skulle køre IT support m/ muligheder for mere.
* Hvis der er andet vi bør vide inde for dette.
så vi intresseret i at vide det...

M.v.h
Mikkel & Mads
Avatar billede Mik2000 Professor
09. marts 2010 - 21:58 #1
Hej

Det er jo også ganske spændende.
Jeg vil lige skrive nogle kommentarer til de ting I skriver:

Webhotel:
Basseret på Gigahost vil I kunne, men jeres kunder vil nok kunne se det ligger der når de skal have adgang til database og ftp mv., og så er det jo billigere for dem direkte. Support kan også være svært da I er afhængige af Gigahost.
Men I kan evt. høre om de har noget forhandlermulighed.

CS server kan være spændende. Kan somme tider være svært at tjene penge på det da folk er vant til det gratis, ligesom ventrilo (da en somme tider køber og mange bruger). Men måske har I en kendskab her til ngoet hvor der kan tjenes penge

IT support kunne også være spændende. Her ska I nok fokuserer på en evt. timeløn og ikke så meget for at tjene på at sælge, da fortjenesten typisk er 2-5%
Der er mange distributører I kan kontakte f.eks. DCS.dk som ikke kræver minimumskøb.

Hvad I eller kan lave kommer jo helt an på hvad I kan, og hvad I har lyst til, da disse to ting er vigtige parametre.
Men håber I finder noget godt og ønsker jer alt mulig held og lykke med det :)
Avatar billede julemandenb Nybegynder
09. marts 2010 - 22:04 #2
Hej Mik2000

Ang. Webhotel så har du misforstået det lidt...
Vi har selv mulighed for servers. så dette vil
ikke blive gennem Gigahost. det der er problemet
er at de har sådan en sindsyg billig pris. hvilket
vi ikke tror vi har nogen mulighed for at stille
op. altså at folk vil fortrække Gigahost frem for
vores Pga prisen...

Ellers mange tak for dit indlæg (:
Avatar billede Mik2000 Professor
09. marts 2010 - 22:08 #3
Nåååh ja okay.
Men måske har jeres så nogle andre ting at byde på.

Eksempelvis vil mange sætte pris på at de kan ringe til support, at der er lange åbningstider, at der vægtes meget på stabilitet osv osv.
For mange er det derfor ikke et spørgsmål om det er 20, 50 eller 150 kr om måneden, blot de lever op til de ting de har brug for.

Men det er rigtigt det marked er meget mættet.
Avatar billede mikaelch Novice
10. marts 2010 - 00:04 #4
gigahost er sindsyg billige fordi der ligger 1000 vis hjemmesider på hver server ingen suport man kan ringe til
grundet mange sider på hver server kan der forkomme høj nedtid

vis f.eks. ville køre webhotel 200 kr per af f.eks 50 med 1 gb plads

www.serverloft.de ville der være meget plads til overs og høj tid
Avatar billede Mik2000 Professor
10. marts 2010 - 01:12 #5
Som skrevet så er det egentlig noget med markedsføring at gøre samt hvem I henvender jer til
Avatar billede julemandenb Nybegynder
22. marts 2010 - 13:39 #6
Vi har besluttet os at vente med projektet

- Tak for jers svar

//Mikkel
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
27. marts 2010 - 21:20 #7
Hvorfor begynder i ikke bare som affiliates/partnere på webhotel salg/service?

I kan så opbygge den erfaring i skal have uden at binde kapital.

Går det over forventning, køber i jeres eget udstyr osv.
Avatar billede Mik2000 Professor
27. marts 2010 - 22:33 #8
Fin begyndelse..... og så alligevel ikke....
ofte ser man at man ikke tjener særlig meget - samtidige er det svært at give ordentlig service da man er afhængig af en anden, og hvis den anden giver direkte service, så har man ikke selv længere kunden på nogen måde hvis man senere køber udstyr.

Men måske hvis man er heldig og finder en supergod en
Avatar billede julemandenb Nybegynder
29. marts 2010 - 17:56 #9
Tak for jers svar,
Tråden er lukket (: