Avatar billede Mbj02 Nybegynder
09. marts 2010 - 14:19 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

tv på bærbar

Hej jeg ville spørge om der er nogle der kan vise mig et link med en tv tuner så at jeg kan se tv på min bærbar
det skal være antenne. vi modtager de fleste kanaler med det gamle tv signal
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 14:36 #1
Hejsa, jeg har selv denne her tv tuner m. USB og antenne og den er faktisk rimlig god og klare billeder.

Link: http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/buy.en.html
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
09. marts 2010 - 16:27 #2
Prøv at kigge her.Det virker fint her.Har MPEG4 så alle de nye kanaler kommer med ind.
http://www.google.dk/search?hl=da&ei=BmiWS_ShNc-y-AaaqLTWCg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&ved=0CAs

Mvh
Anker
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
09. marts 2010 - 16:28 #3
Tilføjelse
Købt i ALDI for 189 kr.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 16:47 #4
Hej ankerhugo´´ Godt gået du henviser til en vare via. et link hvor goggle's søgemaskine fremkommer isteden for til selve shoppen du omtaler  (jeg ved det garenteret er en lille fejl, men det kan jo ske:) vil blot lige gøre dig opmærksom på det såment ikke andet...

Ang. det omtalte TV tuner som, man kan købe i ALDI kan jeg ikke selv anbefalde. Det er ikke særlig god kvalitet. Det er min menning. (da jeg har en kammarat der har købt et derfra og han blev godt skuffet da den ikke kunne tage alle de gratise kanaler som den beskrev)!

Er den for dyr til det du havde tænkt dig at, offer på en TV-tuner så siger du da bare til HUSK på der er INGEN dumme spørgsmål KUN dumme svar;-)

Og ja den TV tuner jeg har henvist til den koster lidt, men du får også hvad du så betaler for nemlig kvalitet og tydelige kanaler.

Hvis du feks. lige havde skrevet en pris hvad du højst ville betale for den TV tuner så ville det også være en hel del nemmere at henvise dig til en shop hvor prisen du vil betale passer. (Blot et godt råd:)

Blot en tilføjelse:
Jeg skal IKKE have point for noget som helst da du jo IKKE har så mange point i forvejen.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
09. marts 2010 - 16:53 #5
Hej
Beklager at linken ikke virker.
Jeg har ALLE frie kanaler i en udmærket kvalitet.
Mvh
Anker
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 17:01 #6
Anker hvilken nogle kanaler er det du kan tage med den fra aldi.?

OBS. Man kan ikke købe denne vare mere i aldi som, du omtaler bare så du er klar over det:)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 17:20 #7
Her er en der også er god m. fjernbetjening til og enda sat ned til 198.95 kr. fra 349.00kr

Link: http://www.easy-pix.eu/technaxx-dvbt-tvtuner-stick-p-267.html?from=kelkoo
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 17:31 #8
Her er lige et par mere så har du noget at vælge imellem til fornuftige priser. (de er ikke så dyre som den 1. jeg linket til og som, jeg selv har)

Her: http://www.easy-pix.eu/geniatech-dvbt-tvtuner-stick-p-1454.html?from=kelkoo

Her er 2 der er lidt dyrer ca. 500 kr. stykket.

http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?varenr=617691&menu=pc

og

http://www.computercity.dk/products/product.aspx?ID=1522255

Så har du noget at vælge imellem til at starte med. Du må meget gerne sige til hvis der er noget af dem du kan bruge.

Og kan du ikke bruge dem så siger til så må vi se om vi kan finde nogle andre efter dit behov og pris. Men du kan ikke få den meget billigere end små 200 kr. som den til 198.95 kr. især ikke hvis det også skal kunne bære og være god kvalitet.
Avatar billede Mbj02 Nybegynder
09. marts 2010 - 17:37 #9
jeg ville også lige være sikre på at de kan køre på windows 7
Avatar billede Mbj02 Nybegynder
09. marts 2010 - 17:39 #10
og at det er det gamle tv signal de tager
Avatar billede Mbj02 Nybegynder
09. marts 2010 - 17:46 #11
altså det skal bar være god kvalitet så er jeg glad men den må gerne være billig
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 18:15 #12
Hej Mbj02´´ de kan alle sammen bruges til windows 7.
Hvis den skal være billig samt have en god kvalitet så vil jeg anbefalde dig at tage den her:

http://www.easy-pix.eu/technaxx-dvbt-tvtuner-stick-p-267.html?from=kelkoo
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 18:17 #13
upss. sorry jeg glemte at poste det her som, den kan som, du os selv kan læse på siden under de 2 kort hvor der står hvordan signalet er både indedørs og udendørs.

Specifikationer & Detaljer

Worldwide DVB-T TV-watching
Registrering af Video / Audio
Tilpas kanal forvaltning
Tidsforskydning og planlagt optagelse
EPG (Electronic Programming Guide)
Registrering af billeder i multipe formater
Understøtter HDTV opløsninger op til 1920x1200 og 16:9 / 16:10 / 4:3 widescreen
Støtter MPEG2/MPEG4, H.264
TV Tuner:

TV: 48,25 ~ 863,25 MHz, Fully DVB-T kompatibel
Channel Bandwidth: 6MHz, 7MHz, 8MHz, COFDM, 16-QAM, 64-QAM
High Definition TV (HDTV): 480i/480p/720p/1080i
Hardware I / O: 75Ω TV / FM antenne input
Operativsystemer: Windows XP / Vista (32 o 64 bit)
Systemkrav:

Intel Pentium IV 2,4 GHz eller tilsvarende AMD CPU
Grafik med 16 MB DDR og mirosoft DirectX 9.0c støtte (til Vista 128 MB anbefales DDR)
DirectSound-kompatibelt lydkort
512MB RAM (for Vista 768MB anbefales)
Windows XP / Vista (32 eller 64 bit)
Ledig USB 2.0-stik
10GB fri plads på harddisk
CD / DVD-rom-drev
Package List:

DVB-T Stick USB2.0
Remote Control
DVB-T antenne
Driver & program-CD
Brugervejledning
Måling og vægt:

Enhed: 40 x 95 x 10mm / 55g
Pakke: 170 x 155 x 45mm / 308g
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
09. marts 2010 - 18:20 #14
Til Pillhopper
Jeg kan se flg... DR1,DR2,TV2,DR UPDATE,DR K,DR HD, Folketinget,DR Ramasjang og endvidere fiser der en masse ind som er betalingskanaler (Boxer)
Mvh
Anker
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 18:33 #15
Hej anker´´ tak for svaret. Det var lige den DR HD jeg ville se om du kunne tage for hvis du ikke kunne det så ville jeg få den byttet. Men fedt du gider at, svare.

Kan du have en god dag. Hygge;-)
Avatar billede Mbj02 Nybegynder
09. marts 2010 - 19:17 #16
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 19:22 #17
Håber du bliver glad for det.

Du beholder bare SELV de point du har jo ikke for mange af dem:)

Hygge og god aften.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
09. marts 2010 - 20:56 #18
Hej Pillpopper
Lige en tilføjelse.
Jeg kan sagtens få DR HD ind men min computer (CPU) er lige langsom nok så jeg gider ikke se på den kanal.Muligvis er min internetforbindelse lige smal nok til HD (4mb).
Selv tak og god aften
Mvh
Anker
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 23:29 #19
Anker´´ du går faktisk ikke den sore klip af du ikke kan se HDTV da der ikke er den store forskel på billed kvaliteten. (så ved du også det Mjb02)

Og de værste er at, de/DR osv. pralede med at man skulde skynde sig at få fat i et digital TV pga. de skiftet fra analog til digital, men det er de færeste film (ikke TV-udsendelser) der virkelig bliver vist i digital format hvilket er noget være lusk, syntes jeg. Og at holde os TV brugere for nar.

Klart når der bliver sendt en digital film så bliver det sedt i digital format og kan se lidt forskel. (perosnligt så syntes jeg ikke det er ret meget forskel der er)..!

Den bedste kvalitet jeg har set er film på BluRay afspiller, men den kan man jo desvære ikke se TV på. Hvis du ikke ved hvordan du SELV tager dine point igen så skriver du bare´´okay...

Hygge;-)

Mj
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. marts 2010 - 23:31 #20
Mjb02´´ hvis du ikke ved hvordan du SELV beholder dine point så siger du bare til.

Hygge til Jer begge 2;-)
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
09. marts 2010 - 23:49 #21
Hej Pillpopper
De reklamerer da med at de KUN sender ÆGTE HD ud i luften.
I stuen har jeg CD HDbox med optager og Prosonic 32 " full HD.
Jeg synes nu nok jeg kan se forskel,men indrømmet ikke den store.
Mest bemærkelsesværdigt er det på National Geogr. og Eurosport HD.
Der synes jeg der er temmelig stor forskel.
Her på PC gør det ikke noget for skærmen kan alligevel ikke følge med.
Sov godt
Anker
Avatar billede Mbj02 Nybegynder
04. august 2010 - 23:08 #22
hd
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. august 2010 - 11:47 #23
Hvis jeg må spørge er du tilfreds med det køb eller hvad syntes du om det.?

Du kan jo købe et billigt S-Video stik. Og koble det til dit TV så du kan se det der på. Jeg mener 10 mtr. kun koster 129.- Jeg har selv et og jeg syntes at billed kvaliteten bliver en hel del bedre når man ser det på sit TV. Skal lige sige at det er 42" måske derfor jeg ved eet ikke. (Og der er o ikke den store forskel på et 37" % et 42". Jo HELE 3cm. i TV-kantens omkreds *LOL*) Blot en indskydelse.