Avatar billede nemlig Professor
08. marts 2010 - 22:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Henter poster med dato i dag og i morgen

Mon jeg kan få lidt hjælpe til denne kode, som henter poster med startdato i dag. Men jeg vil også gerne have i morgen med:

$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE DATE(startdato) = CURDATE() ";

Startdato er med formattet datetime.

Det er nok noget i retning af:

$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE DATE(startdato) BETWEEN DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL -1 DAY) AND DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL 1 DAY)";
Avatar billede showsource Seniormester
08. marts 2010 - 22:45 #1
$sql = "SELECT * FROM tabel WHERE startdato BETWEEN CURDATE() AND DATE_ADD(CURDATE(), INTERVAL 1DAY)";
Avatar billede showsource Seniormester
08. marts 2010 - 22:47 #2
øhh, du skal nok ha' 2 dage frem, for også at få poster for datoen imorgen, kl. 00:00:01 f.eks.
Avatar billede nemlig Professor
08. marts 2010 - 23:23 #3
Sorry - jeg har skrevet det forkert. Det drejer sig om poster i dag og fra i går (altså den anden vej).
Er det så bare at anvende INTERVAL -1DAY?
Avatar billede showsource Seniormester
09. marts 2010 - 01:54 #4
jups
Avatar billede showsource Seniormester
09. marts 2010 - 01:55 #5
Og byt om i between.
(mindste værdi først)
Avatar billede nemlig Professor
09. marts 2010 - 08:13 #6
Mange tak. Jeg har nu forstået, hvordan det virker .
Den tog dog ikke posterne med startdato i dag med, men det var jo bare løst med INTERVAL 1 DAY. PÅ samme måde kunne jeg styre posterne i går med INTERVAL -2 DAY.
Tak for bidragene, som gjorde at min udfordring blev løst.
Send venligst et svar.
Avatar billede showsource Seniormester
09. marts 2010 - 13:39 #7
ok