Avatar billede torbenso Nybegynder
07. marts 2010 - 22:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ACPI.sys blue screen

Hej

Jeg sidder lige med en acer bærbar pc med windows 7 som pludselig under almindelig surfing på de sider man plejer at være på pludselig laver blå skærm og skriver fejl meddelsen ''ACPI.SYS'' og ''page fault_in_nonpaged_area'' mv.

Kan ikke komme ind i windows hverken ved at starte som normalt eller gendanne den til der hvor den sidst virkede hvis man vælger normal opstart køre den bare rundt hele tiden og kommer til det samme billede hvor man kan vælge en af de to ting man vil og vælger man den anden laver computeren denne blå skærm, har nogen oplavet dette før eller kan dette løses UDEN at skulle geninstallere windows fra bunden?
Avatar billede chalde Seniormester
07. marts 2010 - 23:04 #1
Den type fejl er ofte relateret til ram eller ram-controller (chipset og eller cpu).
Hiv derfor fat i noget ramdiagnosticering:
Punkt 2 i følgende link: http://www.sevenforums.com/tutorials/715-memory-diagnostics-tool.html

Har du ikke mulighed for dette (muligvis pga. fejl), så prøv følgende:
http://www.memtest86.com/ (standalone memory diag)
http://www.ultimatebootcd.com/ (cd med en række forskellige værktøjer)

Har du Den type fejl er ofte relateret til ram eller ram-controller (chipset og eller cpu).
Hiv derfor fat i noget ramdiagnosticering:
Punkt 2 i følgende link: http://www.sevenforums.com/tutorials/715-memory-diagnostics-tool.html

Har du ikke mulighed for dette (muligvis pga. fejl), så prøv følgende:
http://www.memtest86.com/ (standalone memory diag)
http://www.ultimatebootcd.com/ (cd med en række forskellige værktøjer)

Oplever du fejl under diag, så isolér det til hvilken ramklods der er tale om hvis du har flere.
Har du garanti/reklamationsret på hele maskinen, så send den til rep.
Avatar billede chalde Seniormester
07. marts 2010 - 23:05 #2
(aner ikke hvorfor den postede det dobbelt, sikkert fejl40 fra min side)
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 08:00 #3
Avatar billede torbenso Nybegynder
08. marts 2010 - 12:02 #4
Denne mener Microsoft ikke er den rigtige undskyldning for det.
Avatar billede torbenso Nybegynder
08. marts 2010 - 12:38 #5
Jeg har nu efter at have kørt diagnostics tools testen fået billedet frem hvor man kan logge ind og efter jeg har været logget ind i et lidt laver den blå skærm og så efter genstart laver den det samme, men den skriver forskellige fejlkoder, men den genstarter hurtigt af sig sel :
Fejlkoderne lyder f.eks. følgende:
system_service_exception
dxgmms1.sys
page_fault_in_nonpages_area

Men man kan ikke nå ind og lave meget på computeren :( Er det ram eller der det noget de det de snakket om på siden altomdata.dk?

Med venlig hilsen Torben
Avatar billede torbenso Nybegynder
09. marts 2010 - 12:00 #6
Ringede ind til Acer for at høre hvad nogle af alle de fejl meddelser jeg fik betød, de mente at det var fordi harddisken blev for varm, så den er nu sendt retur. Tak til alle der var forbi denne tråd og ville afhjælpe mig med mit problem ;)
Avatar billede Siegfried Nybegynder
04. november 2010 - 17:54 #7
...og hvad hjælper så det???
Avatar billede torbenso Nybegynder
04. november 2010 - 18:01 #8
De fik den ind og skiftede så vidt jeg husker processoren. ;)