Avatar billede arnebalsby Nybegynder
07. marts 2010 - 17:27 Der er 5 kommentarer

Trådløs router bag anden router.

Hej.

Jeg har lige fået en trådløs linksys wrt54gl, jeg vil gerne sætte den til en TDC (erhvervs) forbindelse .

Men jeg kan ikke rigtig få den til at forbinde til internettet, det er jo bare DHCP så jeg tænker at den burde komme på hvis blot jeg tilsluttede den, men den skriver at den ikke kommer på internettet. Andre p.c. kan godt komme på den trådløse, men så er det kun local only.

Er der nogen ideer til noget jeg mangler at gøre eller har misforstået ?

Mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2010 - 17:48 #1
hvordan har du sat kablet fra router til router?
i tdc'en skal det sidde som en alm pc, og i den efterfølgende som et uplink.
Avatar billede teamdev Novice
07. marts 2010 - 18:01 #2
Der er flere muligheder.

Jeg mener du faktisk kan fjerne din tdc router og sætte linksys routeren ind istedet.

Anden løsning er at du forbinder linksys WAN port til din TDC router, og flytter dine egne kablede netværksenheder over i linksys routerens 4 lan porte.
I linksys routerens opsætning skal du vælge at din internetforbindelse er DHCP-NAT
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. marts 2010 - 19:03 #3
Hvis du har har flere i kæde er det vigtigt de tændes fra væggen og udefter med passende pause imellem - når du først har fået hul igennem er det så nok ikke så vigtigt med tændingsrækkefølgen mere.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
08. marts 2010 - 09:03 #4
Er du sikker på det er en router du har fra TDC.
Hvis ja, så er det korrekt det de andre siger. Men tror dog ikke du kan tage den fra, da det er et modem med router funktion.
Hvis nej, så kan det være MAC låsning fra TDC af.

Men find først og fremmest ud af, hvad du har fra TDC.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
08. marts 2010 - 12:10 #5
Hej, det kom til at virke. Jeg tror det først ikke virkede fordi de uddelte samme range med dhcp.

Jeg håber det bliver stabilt nu.

jo det må være modem med router funktion, men det er ikke noget med MAC lås og sådan

Tak