Avatar billede oddi Nybegynder
07. marts 2010 - 16:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

farver i datagridview

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med at sætte farve paa de önskede rækker i datagridview.

I min constructor gör jeg:

dataGridView1.DataSource = set.Tables["Listi"];
.
//Alle mulige initialiseringer af datagridveiw1

setColor();

datagridview1.Refresh();

//End constructor

setColor funktionen:

      private void setColor()
        {
            string myColor;

            for (int i = 0; i < dataGridView1.Rows.Count; i++ )
            {

                DataRow row = set.Tables["Listi"].Rows[i];
                myColor = row.ItemArray[20].ToString();

                if (myColor == "lightBlue")
                    dataGridView1.Rows[i].DefaultCellStyle.BackColor = Color.Aqua;
                else if (myColor == "yellow")
                    dataGridView1.Rows[i].DefaultCellStyle.BackColor = Color.Yellow;
                else if (myColor == "blue")
                    dataGridView1.Rows[i].DefaultCellStyle.BackColor = Color.Blue;
                else if (myColor == "pink")
                    dataGridView1.Rows[i].DefaultCellStyle.BackColor = Color.Pink;

            }

Men det virker ikke :( Alle rækker er hvide...
Hvad gör jeg galt??

Mvh
Oddi
Avatar billede Syska Mester
07. marts 2010 - 19:48 #1
Sikker på din myColor indeholder hvad du regner med ?

Kør det i Debug kode, og sæt et break point ved din første "if".

I hvert fald ville jeg være sikker på at det ikke er pga store/små bogstaver ...

myColor = row.ItemArray[20].ToString().ToLower();

og i dine if:

"lightBlue".ToLower()

Eller bare skrive det hele med små bogstaver ...

mvh
Avatar billede oddi Nybegynder
07. marts 2010 - 21:07 #2
Jeg har debuget min setColor() funktion og alt ser fint ud. Hvis myColor er "blue", eksikveres:

dataGridView1.Rows[i].DefaultCellStyle.BackColor = Color.Blue;

Men af en eller anden grund bliver farverne ikke opdateret...?

Et andet sted i mit program kan jeg tilföje nye værdier til min tabel(række) og refreshe datagridview og farven paa denne række faar den korrekte farve.

Det er kun i min constructor som det ikke virker.
Avatar billede oddi Nybegynder
02. september 2010 - 09:57 #3
Fandt ikke en losning, skiftede til WPF i stedet.
Avatar billede Syska Mester
02. september 2010 - 10:14 #4
WPF er også klart vejen frem ... ingen grund til at sætte sig ind i gammel teknologi :-)