Avatar billede SocialTau Nybegynder
07. marts 2010 - 15:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

opdel data i timestamp

Hej,
Jeg er lige pt ved at lave en nyhedssektion med php/mysql og jeg er lige pt ved at arbejde med dato og tiden oplyst for den enkelte nyhed.

jeg vil gerne have det til at se sådan her ud:
http://tausand.com/images/calender.jpg

Men jeg har to problemer, hvordan får jeg opdelt tidsstemplet, så jeg kan placere årtal, dato og måned på forskellige steder? og hvordan får jeg navngivet måneder som jan, feb, mar, istedet for 01, 02, 03?

jeg benytter mig af timestamp med current_timestamp.

Tusind tak for hjælpen på forhånd
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 15:20 #1
Baade MySQL og PHP har et hav af functioner til at hente dele af tid og til at formatere tid med.

Umiddelbart lyder det nemmest at hente det raa rimestamp fra MySQL og lade PHP formatere med date funktionen.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:38 #2
OK ?