Avatar billede solsikke76 Nybegynder
07. marts 2010 - 13:44 Der er 9 kommentarer

favicon

Hej :-)
Jeg vil gerne lave et favicon til min hjemmeside og har også fået det til at virke i 16 x 16 px, men jeg vil gerne have et favicon som både kan vises som 16x16 og 32x32. så det både ser fint ud i selve browservinduet men så det også ser fint ud hvis man trækker et link ud på sit skrivebord.

Kan nogen hjælpe mig?
og er der evt nogen som kender et online program der kan konvetere en jpg fil eller lign. til et størrelsesvariabelt favicon. Med online program mener jeg et website hvor jeg kan konvertere direkte så jeg ikke skal til at have et program downloaed på min computer.

På forhånd tak!!!
Avatar billede per-olof Nybegynder
07. marts 2010 - 15:43 #1
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
07. marts 2010 - 15:57 #2
Tak :-)
Men kan det photoshop login lave store favikoner, altså et favikon der kan varierer i størrelsen. jeg har nemlig været inde på siderne og kunne ikke få det til at virke ...
Avatar billede per-olof Nybegynder
07. marts 2010 - 17:05 #3
Det du får ud er en 16x16 px icon
Oppe til venstre "Create New Favicon" eller "Import Image" måle af hjertens lyst og sen nede i midten "Download Favicon".

Dessutdom svarede du dig selv i sidste indlægget
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
07. marts 2010 - 17:26 #4
Tror desværre ikke helt jeg forstår hvad det er du mener med det du lige skrev ...

Jeg kan som sagt sagtnes finde ud af at lave et ikon i 16x16 men vil gerne have et som er dynamisk i størrelsen, således at hvis man fx trækker et link ud på sit skrivebord så er ikonet ikke kun 16x16 men 32x32
Avatar billede per-olof Nybegynder
07. marts 2010 - 17:43 #5
Til Desktop Brug et billedeprogram, favicon.cc er for Internetbrug.
Hvorfor ikke bruge et billedeprogram?
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
07. marts 2010 - 17:49 #6
Jeg skal bruge faviconet til min hjemmeside ...

:-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. marts 2010 - 17:51 #7
Prøv at kig på et program som understøtter flere udgaver af favicon, som f.eks. : http://www.iconempire.com/iconcraft/

Der findes masser - søg på google favicon 32x32 - så skal du se!
Avatar billede solsikke76 Nybegynder
07. marts 2010 - 18:12 #8
Tak "fotograf"
Ser ud til at være et fint program, men koster penge. Kender du et gratis program som kan vise mit favicon i forskellige str alt efter om det vises i en browser eller i et link som man har trukket ud på sit skrivebord
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. marts 2010 - 18:19 #9