Avatar billede -zonic- Nybegynder
05. marts 2010 - 10:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

text størrelse ud fra fast bredde illustrator?

Hej,

jeg står og skal skrive en vektor text i ex. 5 linjer.. hver linjes tekst størrelse skal defineres ud fra bredden på den ramme som jeg vil lave i en fast bredde..

er der mulighed for at gøre dette i illustrator på nogen måder?

PÅ forhånd tak!
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. marts 2010 - 13:47 #1
Hej.

Du har mulighed for at lave en tekstboks med en bestemt bredde - det lyder som om at det er det du skal gøre.

I stedet for at klikke med tekst-værktøjet skal du trække en kasse og på den måde får du en tekstboks du kan skrive i.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
05. marts 2010 - 15:56 #2
hej, og tak for dit svar..

Det jeg gerne vil, har jeg illustreret her:

http://skovbakken-badminton.dk/2.0/test.php

så tekststørrelsen selv tilpasser sig bredden..
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. marts 2010 - 05:50 #3
Hej igen,

Beklager, at jeg ikke lige fik svaret lidt hurtigere.

Det kan egentlig godt lade sig gøre med en lille smule manuelt arbejde. Du skal bare skrive dine fem linier og derefter ændre bredden til det du ønsker.

Du skal bare sørge for at markere dem med den sorte pil og klikke lænken mellem bredde og højde til i værktøjspanelet, så linien på den måde bevarer sine proportioner. Derefter kan du indtaste den nye bredde.

Har jeg forstået det rigtigt?