Avatar billede en912 Nybegynder
03. marts 2010 - 09:09 Der er 18 kommentarer

Links til min hjemmeside

Jeg er begyndt at skrive på min egen lille hjemmeside. Det er en lille hobby, men den bliver forholdsvis seriøs.

Jeg kunne tænke mig at linke til denne hjemmeside, således, at googles søgemaskine sætter den højt på søgningerne.

Har I nogle gode hints til hvordan jeg får nogle GODE links til hjemmesiden ?
Avatar billede preppydude Nybegynder
03. marts 2010 - 09:15 #1
http://www.google.com/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide.pdf

Det er google's egen guide til hvordan det skal gøres. :)
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2010 - 09:41 #2
som allerede lidt nævnt ovenover handler det i første omgang at opbygge dit site rigtigt - dvs udnytte fx title og h1, have korrekt linkstruktur osv.

når du skal til at skaffe links så vil (url=http://web-dev.dk/post/2009/12/Danske-linkkataloger.aspx)danske linkkataloger(/url) kunne give lidt, indtil videre i hvert fald, men ellers er det den hårde vej og kontakte for dig relevante sider for at se om der kan stables et samarbejde på benene.
Avatar billede keysersoze Guru
03. marts 2010 - 09:42 #3
Og så var linket selvfølgelig forkert - så det er har i stedet; danske linkkataloger
Avatar billede preppydude Nybegynder
03. marts 2010 - 12:30 #4
Var lidt kort i mit svar  - var lige vågnet. Men ja, det handler om at opbygge sit site rigtigt (efter hvad Google synes er rigtigt, selvfølgelig) men der er også en masse andre faktorer. Hele Google er opbygget på en algoritme, som du nok har hørt om før, kaldet PageRank. PageRank er noget avanceret og kan ikke sådan lige forklares. I hvert fald ikke så det dækker alt.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er PR baseret på en algoritme der ser sådan her ud:
PR(A) = (1-d) + d(PR(t1)/C(t1) + ... + PR(tn)/C(tn))

Hvor A er din side, t1-tn er sider der linker til dig, C er hvor mange "udgående" links den side har og endelig, d, der er en damping factor som normalt er 0.85. Dermed er det tydeligt at du ikke får den store bonus af at få dit link ind på en side, som faktisk linker til rigtig mange andre sider.

Har du andre spørgsmål spørger du bare.
Avatar billede mikaelch Novice
03. marts 2010 - 12:07 #5
http://www.worldnews.dk/

find links brug dine søgeord på google

find dine konkurrents brug yahoo site seach http://siteexplorer.search.yahoo.com/

lave en ekstra links til relevante sider og bed dem om linke til dig

altså du er linker a linker ingen steder , din link partner er b  linker til a , du en ekstra hjemmeside dette er c ,den linker til b , derved kan google ikke direkte se i link partner og øger begge værdien på google .

som det heder kan man "blogge" ligge daglige nyheder på hjemmesiden derved øge værdien af hjemmesiden , da google elsker man opdatere sin hjemmeside jævnligt , der vil flere undersider værdi stige og derved siden linke til sig selv evt. lav det med rss eller feed derved kan folk abonner på dine nyder og du også tilmelde dig rss - feed kataloger der er rss kataloger i mit links lagt heri forummet

feed rss medfølger altid med wordpress dog de fleste cms systemer er det kun en meget simpel installation derved har du denne ekstra ting for udnytte hjemmeside , desuden kan folk abonner på dine nyheder på hjemmesiden vidste de downloader dette rss eller feed som det heder

bare spørg vidst der er nogle flere spørgsmål
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2010 - 12:30 #6
Nu er der vist gået koks i EXPERTEN Denne tekst står på min pc??
Var lidt kort i mit svar  - var lige vågnet. Men ja, det handler om at opbygge sit site rigtigt (efter hvad Google synes er rigtigt, selvfølgelig) men der er også en masse andre faktorer. Hele Google er opbygget på en algoritme, som du nok har hørt om før, kaldet PageRank.

Altså, når du søger efter noget på Google, så bliver resultaterne sorteret efter relevans og dets PageRank (popularitet og hvor godt opbygget din side er gætter jeg på.. har ikke læst ret meget om det, faktisk).
Avatar billede preppydude Nybegynder
03. marts 2010 - 12:32 #7
@poko1:
Ja, det var en tekst jeg skrev kl 10, hvor jeg så skulle ud af døren. Nu kom jeg på igen, og den stod der stadig... meget underligt.
Avatar billede preppydude Nybegynder
03. marts 2010 - 12:36 #8
... i det hele taget mangler Eksperten et facelift. Både designmessigt men også på programmeringsdelen. Bl.a. et system der selv går ind og lukker gamle åbne spørgsmål ville være rart.
Avatar billede mikaelch Novice
03. marts 2010 - 13:34 #9
pagerank er ikke det afgørende om det er gode links det om det omhandler det samme som du sælger og der en lang beskrivende tekst inden på siden

Da placering ikke kun afgøres af pagerank få heller 10 links med pagerank o hvor der en lang beskrivende tekst på

Desuden er link værdien faldet drastisk i år på links fra links kataloger da de udenlandske link er kvalitet har været udenfor en stor http://www.demib.dk/danske-link-kataloger-1145.html

du skal desuden ikke tillæg den stor betydning i pagerank

vidste du vil vide mere kan jeg anbefale dig læse 2 af Danmarks dygtigste seo eksperter

Har du læst søge ord optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/

evt. opret en profil
Avatar billede mikaelch Novice
03. marts 2010 - 13:42 #10
Evt. opret en profil inden på www.amino.dk det er det danske forum med fleste SEO eksperter på i Danmark og der er dansk dygtigste SEO eksperter på , i hvert fald de mest kendte eksperter i Danmark der har de bedste resultater , er på www.amino.dk  ,de har desværre ikke oprette sig på dette forum

De svarer gerne på spørgsmål og hjælper en
Avatar billede preppydude Nybegynder
03. marts 2010 - 13:44 #11
@mikaelch:
PageRank er særdeles afgørende for din placering hos Google. PageRank samt relevans for brugeren (baseret ud fra søgeord samt tidligere søgninger) er måden de sorterer tingene på.

Udover det, så lægger PageRank bl.a. også vægt på sidens opbygning, som du også selv skriver, antal besøg via Google selv m.m. Om det lige er tekstens længde tror jeg ikke helt på, da de på ingen måde kan vide om det er en masse vrøvl der står. Det ville ikke ligne Google at basere en ranking på så usikker en variabel som tekstlængde. Der er uendeligt mange ting der indgår i en sides PR. Sikkert også mange som vi slet ikke kunne forestille os.

Men ja, opbygning, PR og relevans.
Avatar billede preppydude Nybegynder
03. marts 2010 - 13:45 #12
... mente selvfølgelig at der er mange ting der afgører en sides placering, ikke pageranking.
Avatar billede mikaelch Novice
03. marts 2010 - 14:09 #13
der er mange faktorer derfor kan en pagerank 0 godt ligge før en pagerank 4 side , nu er pagerank jo ikke lavet for at hjælpe dig , da google altid ikke fortæller alt

alexa bar giver reelt også et bedre bud hvad giver første pladsen da ligesom site google mape ikke er lavet for hjælpe din siden bedre indekseret , med at for googles skylde desuden kan google site mappe skade din google placering og da google står for hvordan pagerank bliver placeret , skal ikke bruge dette som det afgørende om pagerank er høj eller lav

http://www.demib.dk/alexa-google-pagerank-238.html

her forklares hvorfor du ikke skal tillæg pagerank den store betydning
http://www.demib.dk/demib-pagerank-2-725.html
Avatar billede en912 Nybegynder
04. marts 2010 - 19:51 #14
Hej

Mange tak for svarene. Det er noget jeg kan bruge til noget fornuftigt.

Smid nogle svar - så får I nogle points.
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2010 - 21:31 #15
svar - hvis mit input kunne bruges.

Og så er jeg iøvrigt enig i at mange tillægger pagerank en alt alt for høj værdi.
Avatar billede keysersoze Guru
04. marts 2010 - 21:31 #16
hov - her et svar :)
Avatar billede mikaelch Novice
05. marts 2010 - 10:26 #17
her er et svar .

husk nu at læse lidt om seo

I begge bøger er over 1500 sider derved er der flere svar end vi kan svare på , desuden kan du downloade en gratis version , der er over 400 sider

Har du læst søge ord optimering bøgerne af Thomas rosenstand http://www.seo-lex.dk

Eller af Mikkel Demib http://seo.demib.dk/
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 10:43 #18
Lukketid?