Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 19:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

placering af pst. filerne?

Hej alle derude,

jeg har haft lavet en backup fra min outlook fra windows xp mediecenter.

og har fået installeret windows 7, samt office enterprice 2007,
men ved ikke hvor jeg skal ligge mine back up filer, (.pst filerne)
da jeg ikke syns det ligger det samme sted, har prøvet at søge rundt om kring. men intet fundet, så ville være rart hvis nogle af jer ved det.

tak på forhånd!
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. marts 2010 - 19:55 #1
Start Outlook og gør følgende:

1. Klik Funktioner
2. Klik Indstillinger...
3. Klik på fanebladet Konfiguration af e-mail
4. Klik på knappen Datafiler...

Her kan du redigere/tilføje  og fjerne links til dine .pst filer
02. marts 2010 - 20:09 #2
... du ka' sådan set placere din *.PST (evt. fordelt på flere!) hvorsom helst. Det er bare et spørgsmål om at definere placeringen vha #1 proceduren...

Så placér din vigtig *.PST fil på et andet drev, ligesom du selvfølgelig (?) har gjort med alle dine andre EGEN data... så sker der ikke nogen med den ved evt. ominstalation af SYSTEM drevet...

"Standard" placeringen er ved
C:\Users\[Bruger]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
som en en SKJULT mappe...
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 20:10 #3
Denne måde kender jeg overhovedet ikke,

alle de andre gange jeg har skulle gøre dette, har en god ven gjort det. men ikke "opsat min mail," skulle jeg selv, men så var alle mine gamle mails osv. der inde, da jeg sat den op, mener at han bare tog back up i:
C:\Documents and Settings\mit-brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

og reinstall det hele, og lagde den i igen:
C:\Documents and Settings\mit-brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

men hvordan og hvorledes er det i windows 7?
02. marts 2010 - 20:11 #4
... og når du derved ikke får slettet/tabt dine tidligere E-mails, så er der bedre mulighed for at du vil huske at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/uglyo_o (Dem der ikke er grønne) - jeg tror du har fået det at vide før ...
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 20:17 #5
#karise_larry

Nu fandt jeg noget mere ved at skrive dette:
C:\Users\[Bruger]\AppData\Local\Microsoft\Outlook
som du skrev, må være Standard for windows 7,

hvor C:\Documents and Settings\mit-brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
er Standard for xp.

men så burde det være løst da jeg skal bare kopirer min "mappes indhold outlook til C:\Users\[Bruger]\AppData\Local\Microsoft\Outlook.
og så opsætter jeg min mail, også burde den læse mine gamle .pst filer?
02. marts 2010 - 20:29 #6
... hvis din M$ Outlook er 'frisk' instaleret så ligger der allerede en (lille) OUTLOOK.PST fil det 'rigtige' sted. DEN skal du bare overskrive med DIN OUTLOOK.PST fil = Bingo!!!

PS: Husk M$ Office 2007 ServicePack2 ->
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=B444BF18-79EA-46C6-8A81-9DB49B4AB6E5&displaylang=da + efterfølgende opdateringer via WindowsUpdate !!!

---

Men tænk også over det jeg skrev i #2 mht. placeringen... Meget lettere mht. dette med BackUp *S* ...
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 20:37 #7
Er osse på den måde jeg har taget backup på.

du kan godt sende et svar,
men lige en ting mere. har ikke fundet nogle anden .pst fil i mappen outlook? - kan være fordi jeg måske har skjulte filer? - hvordan får jeg vist skjulte på win 7?
02. marts 2010 - 21:11 #8
Vel på samme måde som i Vista -> Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Fanen [Vis] ...

PS: Det muligt at M$ Outlook skal være startet mindst én gang for at 'oprette' den først OUTLOOK.PST fil ...
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 21:21 #9
Tror outlook skal ha' været startede.

men send et svar, og tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2010 - 22:37 #10
Det hele ordnet sig! tak for hjælpen karise_larry.
syns du skal sende et svar, når du har tid.
03. marts 2010 - 06:21 #11
Ping...
(Det var et [svar]...)