Avatar billede jackass- Nybegynder
02. marts 2010 - 09:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Auto opdatering fra network share?

Hej,

Mit program bliver published til et network share, fx X:\publish\ og installeret derfra.

Når der bliver publiseret opdateringer til programmet, vil jeg gerne at det automatisk bliver opdateret på brugernes PC'ere - altså ingen interaction hvor brugeren skal godkende/annullere/udsætte eller lignende..

Nogen ideer til en brugbar løsning?
Avatar billede Red0z Nybegynder
02. marts 2010 - 10:44 #1
Dette sker når brugeren starter programmet, så kører det en hurtig opdatering siden sidst du opdaterede programmet. :) Dette er hvis du bruger Visual Studio eller Visual C# Express. :)
Avatar billede bvli Praktikant
02. marts 2010 - 13:04 #2
Kig evt. på Click Once deployment.
Avatar billede jackass- Nybegynder
02. marts 2010 - 13:10 #3
Den vil godt nok opdatere når brugeren starter programmet (hvilket er fint), men den popper op med et vindue med et par knapper der giver brugeren mulighed for at "install / cancel", hvilket er det jeg netop gerne vil undgå.

Er der en måde at automatisere det 100% på således at der ingen bruger-interaction er i forbindelse med opdateringen?

Det gør ikke noget hvis der er en progressbar der eller noget, men de skal ikke blive prompted.
Avatar billede bvli Praktikant
02. marts 2010 - 13:36 #4
Brug MinimumRequiredVersion attributten i dit install element i dit deployment manifest eller lad brugeren afvikle applikationen direkte fra den url den ligger på.

Check i øvrigt: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/s22azw1e.aspx
Avatar billede jackass- Nybegynder
02. marts 2010 - 14:18 #5
Hmm jae.. det virker vist ok med opdateringen.

Til gengæld kan jeg så tilsyneladende ikke smide en reference til programmet i registreringsdatabasen under HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\MitProgram så den kan auto-startup med Windows når det på denne Click Once måde bare er en shortcut til publish path'en og ikke en eksekverbar fil. Eller hvad? :-/
Avatar billede Red0z Nybegynder
02. marts 2010 - 17:04 #6
du kan evt. lave en .bat fil som hedder

"\\din\sti\her\DitProgramNavn.application"

Og så lade .bat filen starte med computeren . :)
Avatar billede jackass- Nybegynder
04. marts 2010 - 09:10 #7
Jo, men så skal den jo deployes til alle klienter. Så har Click One jo ikke rigtig nogen fordel frem for MS SCCM deployment..

Nå, deployment var lidt "off-topic"..

bvli: smider du svar, du kom med løsningen på det oprindelige issue :)
Avatar billede jackass- Nybegynder
26. maj 2010 - 10:43 #8
Oh well.. lukker så :-/