Avatar billede Blankt Nybegynder
01. marts 2010 - 13:38 Der er 10 kommentarer

Hjæææææææææælp

Hej!
Min computer (Asus) har jeg købt med vista..
I et forsøg på at installere Windows 7 gik den ned for nogen måneder siden.. Derfor ville jeg genoprette vista, men fik i stedet fr tilbudt at prøve Windows 7 i 3 måneder. De 3 måneder er gået i dag og jeg ville nu genoprette Vista.

Problemet er her at jeg tilsyneladende ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gøre dette.

De cd rom'er som fulgte med er:
Notebook Asus
Recovery Asus Windows vista 32-bit only

Det var den sidste jeg smækkede i uden nogen reaktion tilsyneladende.

Jeg er ingen ørn til det her så er der nogen som fanger bønnen vil det være utroligt lettende:)
Avatar billede madand Nybegynder
01. marts 2010 - 13:46 #1
Kan du ikke sætte din Recovery Asus Windows Vista 32-bit only CD i computeren, genstarte pc'en og vælge at boote fra CD'en?

Når computeren tænder med cd'en i, så skulle den spørge om du vil boote fra den CD.
Avatar billede Blankt Nybegynder
01. marts 2010 - 14:10 #2
Jeg prøver :) li ..
Avatar billede Blankt Nybegynder
01. marts 2010 - 14:18 #3
hmmm ..

hvilken en af mulighederne skal jeg så vælge for at genoprette?

1. recover windows to first partition only
2. recover windows to entire HD
3. recover windows to entire HD with 2 partition

?? :)
Avatar billede madand Nybegynder
01. marts 2010 - 15:03 #4
Jeg vil tro du skal vælge recover windows to entire HD, så bruger du hele din Harddisk til windows vista, så har du et C: drev.

Og hvis du vælger to entire HD with 2 patition, så har du C: og D: drev.

Men så sletter du også alt hvad der hedder dokumenter osv, på din Windows 7 installation :)
Avatar billede Blankt Nybegynder
01. marts 2010 - 16:36 #5
hmm ja tak det fandte jeg ellers lige ud hehehe meeeen .. nu er det jo s[ vista paa engelsk!!! kan ikke fae det til at blive dansk igen.. orrrrrk ..

kender du til vista alle mine taster er hel forkerte kan ikk engang lave den utilfredse smiley jeg syns der var behov for..
Avatar billede madand Nybegynder
01. marts 2010 - 21:18 #6
Du kan vidst nok via Windows Update, installere en Dansk pakke oven på..

mht. tastaturet, kan du gå i Start-> Control Panel og finde noget med regional settings eller noget i den stil..
Avatar billede PiaP Nybegynder
02. marts 2010 - 09:17 #7
Ja, jeg vil også gerne skrive hjææææælp...

Jeg har en Acer Extensa 7620G, hvor jeg også har prøvekørt windows 7, som også døde igår... smiler

Mit problem er bare at der ingen recoverycd til vista, er fuldt med, da det lå på computeren da jeg købte den...

Alt+F10 virker ikke.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
02. marts 2010 - 10:32 #8
<PiaP>: Du skal oprette din egen tråd med dit problem/spørgsmål...
Avatar billede Blankt Nybegynder
02. marts 2010 - 17:06 #9
Hej! Jeg ville lige sige 1000 tak for hjælpen! Det endte med at gi helt sig selv for næste gang jeg tændte den sad skiven stadig i og så spurgte den (endelig) til sprog instillingerne, så det var jo en slags held i uheld:) så jeg fik heldigvis også mine ø og å'er tilbage, samt alt det andet, men endnu en gang 100000 tak!!!:)
Avatar billede madand Nybegynder
02. marts 2010 - 18:33 #10
Det var så lidt :)