Avatar billede Systad Nybegynder
01. marts 2010 - 13:16 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Webdesign feedback - e-formel.dk

Hej alle

Jeg og en god ven er i gang med at udarbejde et nyt design, da det gamle blev lavet i al hast. Vi har begge et designforslag men er ikke enige om hvilket som tiltaler bedst. Vi ville derfor hører hvad I evt. har at sige :)Hjemmesiden omhandler formler online og er primært rettet mod de gymnasiele uddannelser.

Gammel hjemmeside: http://www.e-formel.dk/

1. forslag: http://oxyfarm.dk/

2. forslag: http://www.systad.dk/test/Design.jpg

På forhånd tusind tak :)
Avatar billede aburami Nybegynder
01. marts 2010 - 13:39 #1
Hvad er mål med hjemmesiden? Hvem er gruppen?
Skal den markedsføres? Skal der reklamer på siden?
osv,osv,osv. :-).
Men jeg kan godt lide de designs du har smidt op, passer godt.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2010 - 13:40 #2
Jeg er klart mest til design forslag 2, 1 er lidt for meget facebook agtigt, sådan top og bund mæssigt.

Jeg kan godt lige farven og enkelheden i design forslag 2, og det at der er et stort billede og lidt mere for øjet synes jeg også er rigtig godt.
Avatar billede Six Nybegynder
01. marts 2010 - 14:00 #3
Jeg hælder også mest til forslag nr. 2 - Det virker meget mere simpelt og ligetil for øjet at kaste sig i lag med, end 1'eren gør. Men nogle af "funktionerne" såsom Populære formler, kunne jeg sagtens se indarbejdet i design 2. Ideen med nr 1 er go, men designet er for rodet.
Avatar billede Systad Nybegynder
01. marts 2010 - 15:00 #4
#1 Formålet med hjemmesiden er selvfølgelig udbredelse af diverse formler, dermed nemmere tilgang til formler både inden for naturvidenskabelige fag samt økonomiske - Alt dette med et lille håb om indtjening på siden. Men netop indtjeningen gør det måske lidt vanskeligt at få indlagt reklamer uden at spolere designet for meget.

Målgruppen er for gymnasiet, altså 16 - 20 (21) år. Derudover vil det også være muligt senere at udvide til universiteterne etc.

Tusind tak for de besvarelser der har været indtil nu. Flere må meget gerne svare, således vi er 100 % sikre på hvilket der skal vælges :)
Avatar billede Six Nybegynder
01. marts 2010 - 16:29 #5
Mht. Reklamer - så ville jeg er jeres tilfælde nok vælge at droppe reklamerne på forsiden, og bare smide reklamer på undersiderne. Så er det lidt mere "noget for noget". Brugeren får en formel, i får vist en reklame. Dog er det ikke en irriterende faktor der kan skræmme folk væk fra forsiden - og brugeren er blevet belønnet, når han ser den første reklame.