Avatar billede gausi Nybegynder
28. februar 2010 - 16:18 Der er 7 kommentarer

Kan min pc klare en 30" skærm + 22" skærm samtidig ?

Hej.

Jeg har lige nu 2 x 22" tommer samsung skærme til min pc, som jeg bruger samtidig. Jeg vil gerne købe denne 30" skærm : http://www.samsung.com/dk/consumer/computer-peripherals/monitors/monitors-professional/LS30HUXCB/EDC/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec

Men kan min pc klare en 30 " skærm + en af mine 22 " skærme samtidig ? Lidt information om min pc :
Intel(R) Core (TM) 2 Quad CPU q6600 @ 2.40 GHz
NVIDIA Geforce 8600 GT

Jeg mener min pc har en digital indgang til min ene skærm og en analog indgang til den anden skærm, jeg ved ikke om det er en information i skal bruge ? hvis der er andre informationer i har brug for, så må i sige til, og sig lige hvordan man finder de informationer på min pc. Håber på et godt svar.
Avatar billede giweo Juniormester
28. februar 2010 - 16:42 #1
Det kan den sagtens

Du kan uden videre køre med to forskellige opløsninger på de to skærme

Jeg har fx en 23" og en 19" koblet på min
Avatar billede gausi Nybegynder
28. februar 2010 - 17:12 #2
Er du sikker på at mit grafikkort kan trække en 30" skærm og en 22" skærm samtidig ? og kan jeg udnytte hele 30" skærmens Opløsning  2560 x 1600  ?
Avatar billede gausi Nybegynder
28. februar 2010 - 17:13 #3
Er du sikker på at mit grafikkort kan trække en 30" skærm og en 22" skærm samtidig ? og kan jeg udnytte hele 30" skærmens Opløsning  2560 x 1600  ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. februar 2010 - 17:45 #4
Til 30" skal du bruge dual link og det ser ud til er sådant føflger med.

nedenstående  er fra ¨

http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html#Page03

hvor der er mere infotrmation.

WHAT ARE SINGLE AND DUAL LINKS ?
The Digital formats are available in DVI-D Single-Link and Dual-Link as well as DVI-I Single-Link and Dual-Link format connectors. These DVI cables send information using a digital information format called TMDS (transition minimized differential signaling). Single link cables use one TMDS 165Mhz transmitter, while dual links use two. The dual link DVI pins effectively double the power of transmission and provide an increase of speed and signal quality; i.e. a DVI single link 60-Hz LCD can display a resolution of 1920 x 1200, while a DVI dual link can display a resolution of 2560 x 1600.
Avatar billede gausi Nybegynder
28. februar 2010 - 18:35 #5
Kan jeg bruge sådan et dual link i den pc jeg har ? De 2 x 22" skærme jeg bruger nu går i 2 forskellige indgange på min pc. Er folk sikre på at jeg kan køre med denne 30" skærm og få den optimale opløsning ud af skærmen ? og kan mit grafik kort trække både en 30" skærm plus en 22 " skærm samtidig ?
Avatar billede gausi Nybegynder
28. februar 2010 - 19:12 #6
Jeg ved at det grafikkort jeg har nu har 2 udgange. Og da mine 2 x 22" skærme har Signal Input DVI-D og VGA, må mit grafik kort vel have de to indgange ? spørgsmålet er så om min DVI-D indgang er Dual Link ? ved intet! om det.
Avatar billede gausi Nybegynder
01. marts 2010 - 07:12 #7
Ingen der kan hjælpe ?