Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 00:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Feedback på website til indie-spilfirma

Hej eksperter

En diskussion med min kammerat og partner om, hvordan vores tomands indie-spilfirmas hjemmeside skulle se ud, har fået mig til at redesigne siden.

Han mente, at det tidligere design i en mørkerød nuance, med en rød bille og med et egeblad, var for kedeligt, og jeg syntes, at hans oplæg i grå nuancer var for farveløst.

Derfor er vi nu nået frem til et kompromis, sort baggrund, sort-hvide figurer, orange bille og kristtjørn.

Jeg er selv kun 85 % tilfreds med det nye design, men jeg vil gerne høre jer andres meninger, simpelthen for at få et nyt touch af inspiration hen over.

Siden kan ses på denne adresse:
http://evergreengames.com/

Jacob
Avatar billede louisek Mester
26. februar 2010 - 00:17 #1
kan du ikke prøve at uploade jeres første eksempler også?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 00:42 #2
En dummert fra min side. Jeg har rettet direkte i filerne, og har allerede overskrevet min backup med den nyeste version, så det er desværre ikke en mulighed. Jeg skal lige se om jeg kan finde et billede af den gamle side, eller om jeg hurtigt kan genskabe den.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 00:48 #3
Jeg fandt nogle billeder af henholdsvis en rigtig gammel version af siden, som senere blev justeret i farver, men meget godt illustrerer designet, og så et tidligt forslag til en stilren version lavet af min partner.
Avatar billede louisek Mester
26. februar 2010 - 00:58 #4
Hvis det er det her lidt naive udtryk i er ude efter, så kunne det måske være en idé at blive inspireret af tegneserier? Studer detaljerne som hvordan bokse sættes op mod hinanden - tekstbobler, fonte osv. På den måde vil i også ret nemt kunne skabe nogle rammer hvor der kan ligge links til de forskellige spil.
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 22:05 #5
Jo, vi har tænkt over det, men vi prøvet at balancere på en knivsæg med seriøsitet på den ene side og naivitet på den anden.
Jeg vil dog tage dit bud ad notum og så håbe på at der kommer mere.
Avatar billede louisek Mester
26. februar 2010 - 22:49 #6
det er vanskeligt at give kritik på noget som stadig er så meget i opstart. Det er svært at forhlde sig til jeres idé når det lader til at i heller ikke selv har defineret hvad det er i gerne vil med siden.

Personligt synes jeg det ville klæde en side der udbyder independent spil at være lidt mere "street"
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 23:31 #7
Ja, jeg forstår fuldstændig dine kritikpunkter.

Det er netop svært for os at finde en retning med den, da vi som sagt prøver balancerer mellem de to yderpunkter, business og street, men jeg tror du har ret i, at siden godt kunne bruge lidt flere "forstyrrende elementer".

Jeg tænker lidt på nogle "beskidte" kanter eller "boblende" kanter på indholdsboksen. Andre idéer modtages med glæde.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
27. februar 2010 - 01:45 #8
Topbar+billede fylder alt for meget og den sorte baggrund gør siden mørk og dunkel.

Indholdsdelen er for adskilt for topbilledet.

Der er stilforvirring i og med at I blander  disse fine naive tegninger med noget der ligner noget der skulle være pæn grafik - her tænker jeg downloadknapperne, den grå tonede linje i toppen og de fine afrundede hjørner på den gule indholdsboks.

Jeg synes ideen er god med et naivt indtryk, men det skal være gennemført.

Hvis tegningerne skal være med farver så lad os få en fornemmelse af vandfarve der ikke fylder helt ud til tegningernes rammer.

Lad rammer til indholdsdelen give os en fornemmelse at grovede tegnede linjer.

Giv os et overlap mellem tegninger og rammer også ned til indholdsdelen.

Lad knapperne have samme naive udtryk som resten af siden.

Hold jer til hvid baggrund (lige som et stykke papir, skulle det være lidt kinky, så kunne man arbejde med et bloklignende linieret layout) og hold jer til enkelte gerne primær farver og lad dem være gennemgående.

Det er hvad jeg lige tænker når jeg ser det. Faktisk elsker jeg ideen med det naive udtryk, men som sagt, så skal det være gennemført.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2010 - 16:32 #9
Mange tak for input, begge to. Jeg fik i går aftes fat i min partner, og vi er begge enige om, at vi satser mere på naiviteten fra nu af.
Louisek, læg et svar.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2010 - 22:43 #10
Nåh, det var det ikke meget af.