Avatar billede ih1985 Nybegynder
23. februar 2010 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tabeller med tal mindre end

Har problemer med at skrive formelen for at:

For at oprette 3 serier i et diagram

Værdierne i kolonne D, skal være grønne hvis værdierne i kolonne G er mindre end 3
Gule hvis værdierne i kolonne G ligger mellem 3 og 3,2
Røde hvis værdierne i kolonne G ligger mellem 3,2 og 3,9

Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 14:50 #1
Er det kun værdierne i kolonne D du ønsker farvet?
Jeg spørger fordi du nævner noget med "serier i et diagram".

Hans
Avatar billede ih1985 Nybegynder
23. februar 2010 - 16:07 #2
Hej Hans
Jeg ønsker værdierne delt op i farver (serier), i et diagram.

Har E-kolonnen som x-koordinater, men ønsker 3 serier med værdier (stående i kolonne D) alt efter om værdierne i kolonne G er:
< 3
> 3 men < 3,2
> 3,2 men <3,9

stående som y-værdier

Kan ikke lige finde udaf formlen der skal indtastes, for y-koordinater.

Har flere excel tabeller hvor jeg ønsker det samme gjort, derfor tror jeg det enkleste ville være at have en formel, som jeg kan kopi-paste, eller lave en makro på.

Håber du forstår mit spørgsmål
mvh
Ingi
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2010 - 18:48 #3
Jeg har lavet en fil med det jeg tror du efterspørger - jeg er stadigvæk ikke sikker på, at jeg har forstået. Du kan få en kopi, hvis du er interesseret og hvis du fortæller mig, hvorhen jeg skal sende den. Adresse under profil.

Hans
Avatar billede ih1985 Nybegynder
23. februar 2010 - 18:53 #4
Hej Hans

Det vil jeg meget gerne.

ingihansen@hotmail.com

På forånd tak

mvh
Ingi
Avatar billede ih1985 Nybegynder
23. februar 2010 - 22:12 #5
Hvordan er det man giver points?
Avatar billede ih1985 Nybegynder
23. februar 2010 - 22:13 #6
fandt ud af det ;)