Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
22. februar 2010 - 20:38 Der er 2 kommentarer

få data fra en form til at stå som man ønsker

Hej :)
I skal ikke lave noget kode.
Vil bare hører hvordan eller om man overhovedet kan bestemme hvordan det der blir indtastet i en form kommer til at stå i en DB eller side.

http://www.dad-guild.dk/form.htm

skal ha data fra den form til at stå faktisk som de står på siden.
Da planen er at de data skal kunne tages direkte som de står og ind på en side fra DB

1..Så bruger indtaster alle oplysninger
2..Data blir gemt i DB
3..Webmaster kan hente oplysningerne fra DB og direkte ind på en side så det hele kommer til at stå som på form siden.

siden kan desværer ikke skrive til
http://www.dad-guild.dk/cgi-bin/csvwrite.pl
af en eller anden grund.
men det finder jeg nok ud af...
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2010 - 20:47 #1
ret enkelt - en tabel i en database med felter svarende til felter i formularen (+ et id-felt).
Webmaster kan søge på tekst i et/flere felter, og få vis de tilhørende poster som de blev indtastet.
Afhængig af, hvad din site kan, så lav det i php eller asp med tilhørende database (mysql virker ofte med begge)
Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
22. februar 2010 - 20:59 #2
aha..
ja det kommer han til at lave :)
jeg skulle bare sørge for at lave denne form, så må han stå for resten.
Især fordi jeg ikke har en brik forstand på at lave eller ændre i en DB.

Men vil da lige gi videre til ham at det er enkelt og lave lol.