Avatar billede anba Mester
21. februar 2010 - 15:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Brugerkonto

Jeg har pludselig fået et problem når jeg kal åbne outlook. Når jeg forsøger at åbne outlook, så kommer der først en boks op: KONTROL AF BRUGERKONTO hvor jeg skal svarepå, om jeg vil tillade at følgende program foretager ændringer på computeren. Det er måske ikke å stort et problem, men det irriterr mig først at skulle svare på det, d det ikke var sådan tidligere.Hvordan får jeg denne boks væk igen ?
Hilsen Anette
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2010 - 21:31 #1
Hvad er det for et program der forsøger at få lov til at ændre på computeren?
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
22. februar 2010 - 22:02 #2
Det er en dialogboks.....Øverst står der: kontrol af brugerkonti

og der står outlook.exe  og Microsoft corporation

Og så skal man svare ja for at komme ind i outlook. Og man kan også klikke på : Redigere indstillingerne for denne meddelelse - men jeg kan ikke forhindre denne boks i at komme frem.
Filoprindelse: Harddisk på denne computer.

Det er hvad der står.

Jeg tror såmænd ikke det er noget ondsindet.....blot en indstilling, som jeg ikke kan finde ud af at ændre.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2010 - 22:52 #3
Prøv at disable alle tilføjelsesprogrammer i din outlook, og se, om problemet kommer igen ved næste opsteart af outlook.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. februar 2010 - 22:56 #4
Hvilken version outlook benytter du?
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
05. marts 2010 - 08:42 #5
outlook 2003.....det har ikke hjulpet noget at diable tilføjelsesprogrammer....har prøvet med en reparation, hvilket heller ikke hjælper. Det er et eller anet sikkerhedsmæssigt - men hvor er det irriterende !
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2010 - 02:23 #6
Prøv for et øjeblik at disable dit antivirusprogram, og evt. din firewall,
Hvis din outlook nu kan starte normalt op, så ligger problemet der.
Lad os høre.
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
07. marts 2010 - 09:45 #7
Har forsøgt at diable Bullgard antivirus samt min firewall - men det hjælper ikke - boksen kommer stadigvæk frem hver gang jeg forsøger at åbne outlook !
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2010 - 19:09 #8
Har du installeret andre former for adaware eller spamfighter programmer?
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
07. marts 2010 - 19:46 #9
Nej jeg har ikke installeret noget - men Bullgard og MCAfee Security Scan lå på pc-en da jeg købte den - men problemet var ikke der fra starten af. Den fortæller at Bullgards firewall ikke er ktiv - men jeg bruger jo også windows firewall - så det er vist OK.
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2010 - 20:10 #10
Kan der hentes noget information i logfilerne?
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
07. marts 2010 - 20:25 #11
??????
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. marts 2010 - 22:27 #12
Logfilerne finder du ved at højreklikke på "Denne Computer", vælge "Administrer" og derefter "Logbog".
/ptj_11
Avatar billede anba Mester
04. december 2010 - 09:50 #13
Jeg satte Indstilling af brugerkonto til: Giv aldrig besked. Dette er måske ikke så godt - men jeg slap for dialogboksen. ?
Avatar billede anba Mester
04. december 2010 - 09:54 #14
Jeg kan ikke se noget i logfilerne.