Avatar billede Blacknirvana Nybegynder
19. februar 2010 - 01:33 Der er 1 kommentar

Automatisering af arbejdsopgave

Hejsa alle eksperter

Jeg ved godt at min overskrift ikke siger meget men mit problem er lidt konplekst.

Jeg er netop startet i et nyt job hvor en af mine opgaver er at lave nyhedsovervågning. Det betyder at jeg dagligt kigger en række hjemmesider og nyhedsbreve igennem for relevante nyheder, der udover læser jeg også dagens aviser.

Når en relevant nyhed er fundet skal jeg skrive et lille resume (meget kort) som ligges ind i en word fil med dato, titel, kilde og resume, der udover kopieres selve artiklen (eller indscannet billede) ind i en anden word fil som bliver sorteret efter kilde og derefter dato.

Jeg ville gerne automatisere denne proces hvis jeg kunne. F.eks. ved hjælp af et excel ark og word filer tænkte jeg, måske noget med at hver enkelt hele artikel får sin egen work fil. I et excel ark skriver jeg så de relevante oplysninger og linker til den relevante word fil. Et andet word dokument laver jeg så brevfletning i og sætter det hele sammen. Kan det lade sig gøre? og hvordan gør jeg det hvis det kan?
Avatar billede supertekst Ekspert
19. februar 2010 - 10:02 #1
Alt kan i princippet lade sig gøre - men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad slutproduktet / formået skal være - når du nævner brevfletning?

Evt. ville VBA kunne udrette "små mirakler" :-)