Avatar billede shako Novice
17. februar 2010 - 02:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Plasma eller LCD?

Det er vel efterhånden gået hen og blevet lidt et religionsspørgsmål, men lige for tiden leder jeg efter en fed fladskærm til værelset, hvor jeg kan se film med vennerne og følge med hvis det kører en fed fredagsfilm.

Jeg ligger på et budget på omkring 5-6.000,-.

Hvad ville i anbefale? Jeg har selvfølgelig læst op på både fordelende og ulemperne ved begge ting, og jeg har ærlig talt mest lyst til at købe et plasma, men så er det bare at jeg ikke kan få særlig mange store plasma med god opløsning (HD 1920x1080 (1080p)), men det kan godt være jeg kan undvære det.
17. februar 2010 - 06:21 #1
Avatar billede hahanne Nybegynder
17. februar 2010 - 06:58 #2
jeg ville vælge lcd da de sku være billiger i strøm
Avatar billede lzs Nybegynder
17. februar 2010 - 09:33 #3
Hvis du kun skal se film på den ville jeg helt klart vælge plasma Ville dog nok vælge plasma lige meget hvad og ja det kan da godt være den bruger lidt mere strøm, men sådan er det jo bare..
Avatar billede kristianlist Nybegynder
17. februar 2010 - 14:34 #4
Hvis du skal se film, så SKAL det være plasma. Der er ikke noget alternativ.

Umiddelbart vil jeg anbefale dig at spare op til et Panasonic G10.
Hvis det ikke er en mulighed, så har du et par andre modeller at kigge på.

Hvis du ikke skal se HDTV, så er der ingen grund til at sigte efter et 1080p TV frem for 720p.

Der er 3 modeller jeg vil anbefale dig at kigge på.

P42S10(1080p) / P50X10(720p) / P42X10(XGA)

Det er næsten det samme tv, men med forskellige opløsninger.
Avatar billede shako Novice
17. februar 2010 - 16:25 #5
Jeg ender jo nok med et plasma TV så. Problemmet er at finde en dansk forhandler hvor man faktisk selv kan køre ud og hente et. Har hørt om hvordan et plasma TV skal transporteres (Det må ikke ligge ned) så jeg vil gerne selv hente det, istedet for at få en eller anden polak til at levere det til min dør.

Jeg bor i København området. Nogle idéer?
Avatar billede shako Novice
23. februar 2010 - 19:48 #6
kristianlist du kan få point :) Dejlig information og jeg endte med et plasma :)
Avatar billede kristianlist Nybegynder
23. februar 2010 - 21:59 #7
Er glad for at hjælpe :)