Avatar billede hahanne Nybegynder
16. februar 2010 - 21:54 Der er 7 kommentarer

hjælp mig så der bliver fred i huset

min kærste har en nyere bærbar ca 2 år gammel

vi spiller begge to priat galaxy på nettet min 4 år gammel bærbar kører som en drøm modsat min kærstes

hver 5 minut ca fryser hans spil og alt komunikation ryger også (bruger ts2 og shockvoice)

hans cpu's temp ligger på 62 grader og hans grafikkort er på 84

HVAD ER HANS PROBLEM

hjælp mig så er i søde

klem

hanne
Avatar billede preppydude Nybegynder
16. februar 2010 - 21:58 #1
Er på ingen måde ekspert, men sidst jeg stod overfor et lignende problem hjalp det at de brugte netkabler - de sad på en trådløs router fra TDC, og den kunne ikke holde til det.

Det var godt nok et andet spil (Counter-Strike) men det samme problem. Den ene røg af konstant og den anden havde ingen problemer.
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
16. februar 2010 - 22:00 #2
jeg er bange for at svare noget redundant, men det lyder umiddelbart som et varme problem. få renset laptoppen for støv.
Avatar billede preppydude Nybegynder
16. februar 2010 - 22:14 #3
Enig, men prøv det med kablerne først - 62 grader for en "mobile CPU" er ligefrem ikke unormalt, afhængig af hvad for en CPU der sidder i.

De fleste processorer i en laptop er bygget til selv at håndtere det hvis det bliver for varmt (hvilket normalt er >85 grader), ved enten at køre langsomt og holde den temperatur eller simpelthen lukke ned for hele computeren.

Hvis i kan finde ud af hvilken CPU der sidder i kan jeg fortælle jer hvad normalen er og hvornår den er for varm.
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
16. februar 2010 - 22:19 #4
@preppydude hvad nu hvis de temperaturer er målt software mæssigt, har set voldsomme udsvingninger i de estimeringer som software's som fx speedfan laver til faktisk tal (måling med termometer i front på computer)
Avatar billede preppydude Nybegynder
16. februar 2010 - 22:23 #5
@rasmus_f:
Jeg har ingen erfaringer med sådan noget. Jeg sidder på en Mac og der måles temperaturen via en chip i computeren. Desuden går jeg ud fra de har været inde i BIOSen og se temperaturen, og ikke brugt et 3. parts program (kan være jeg er galt på den der).

Det sagt, så holder jeg stadig på de skal prøve med kabler først. Det er lidt nemmere end at skulle til at rense den for støv. :)
17. februar 2010 - 06:16 #6
Avatar billede hahanne Nybegynder
17. februar 2010 - 07:02 #7
han måler temp med et program der hedder speccy

på forhånd tak