Avatar billede pm1 Juniormester
16. februar 2010 - 16:54 Der er 2 løsninger

se ipadresse/ændre kode

hejsa.

Jeg skal sætte en trådløs router op for en ven. Han har nu et gammeldags modem. Når jeg skal lave det til trådløs, hvordan kommer jeg så en på routeren, for at ændre opsætning og koder?

Skal man skrive ipadressen i internet browseren eller hvordan? I så fald hvordan ser jeg så ip adressen på routeren?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede Vandreren Novice
16. februar 2010 - 17:18 #1
Routere har standard-ipadresser. Du kan sikkert google dig frem til standardadressen for den pågældende router.

Generel information:
http://compnetworking.about.com/od/workingwithipaddresses/f/getrouteripaddr.htm

Ja, routerens IPadresse skrives i adressefeltet på en browser; fx. http://192.168.1.1
Avatar billede Nereos Nybegynder
16. februar 2010 - 18:11 #2
Du kan altid se din ip-adresse + din gateway (typisk din router) ved at gå i:
Start
>Kør
>Skriv "cmd"
>Skriv "ipconfig"

Default Gateway er så din routers ip addresse.