Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. februar 2010 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrive Excel chart fra Access

Jeg har noget statestik værk der danner nogle Excel regneark.
Fremgangsmåden er simplificeret fortalt:
Jeg har en Excel workbook hvor der er et sheet med data og et sheet med en graf. Denne bruger jeg som template.
Jeg åbner templatefilen og overfører data
Jeg gemmer filen i et nyt navn.

Nu ville jeg så rigtig gerne kunne udskrive den graf der er dannet fra min Access applikation. Men der hopper kæden af med et brag.
Jeg kan skrive et område af selve sheetet ud, men ikke kun grafen
Avatar billede terry Ekspert
16. februar 2010 - 12:31 #1
Hi Hugo
First I'll say that I dont know much about Excel so I'm not suggesting a solution here, just a bit of input.

Do you know if its possible to do what your after directly in Excel? If it is then I would think you can automate Excel from Access and do the same.
Not sure if its still possible to record macro's in Excel. If it is then that should give you most of the code you need.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
16. februar 2010 - 14:07 #2
Jeg fik rent faktisk - måske ved held :-) - brygget noget sammen der ser ud til at virke

  If bolPrint = True Then
    Set prt = Application.Printers(Me.cboPrinter.ListIndex)
    prt.Orientation = acPRORLandscape
    prt.PaperSize = acPRPSA4
    objExcelDoc.Sheets("Graf").Select
    objExcelDoc.ActiveSheet.ChartObjects(1).Activate
    objExcelDoc.ActiveSheet.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:=prt.DeviceName, Collate:=True
  End If
Avatar billede terry Ekspert
16. februar 2010 - 20:16 #3
Morer than just a bit of luck I would say Hugo :o)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
18. februar 2010 - 06:54 #4
Luck + Google ???? :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. marts 2010 - 07:33 #5
Luk