Avatar billede Henrik306 Nybegynder
15. februar 2010 - 21:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar opgradering af RAM/Grafikkort

Jeg har en HP dv9700 bærbar, som jeg gerne ville høre om kunne opgraderes lidt, uden det kostede en formue.

Jeg ville gerne skifte grafikkort og have flere RAM, men har efterhånden forstået at grafikkortene i bærbare er meget svære at skifte, og muligvis sidder fast på bundkortet.

Rammene derimod kunne man skifte, men så er jeg i tvivl om hvorvidt det vil give en reel forskel?? Altså, jeg MANGLER jo ikke RAM, men vil den køre mærkbart hurtigere i fx Call of Duty: Modern Warfare 2 hvis jeg har 6 gb RAM i forhold til de 3 gb jeg har nu???

Eller er der noget helt andet jeg skal skifte for at få det op at spille, forslag, links osv modtages gerne!!? :-)
Avatar billede snowball Novice
15. februar 2010 - 21:31 #1
Din PC kan max klare 4GB RAM, så hvis du har 3GB i nu, så er det begrænset hvad du får ud af det. Især hvis du kører med 32bit Windows - så vil du kun få et par 100 MB RAM mere ud af det da 32bit Windows ikke fuldt ud kan håndtere de 4GB RAM.

Hvis du beslutter dig for at gøre det alligevel, så kan du benytte der her RAM:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=KTH-ZD8000B&sp=all&pid=250100

Mht. grafikkortet, så ja, det er så godt som altid en integreret del af bundkortet, så det kan ikke bare lige skiftes.
Avatar billede Henrik306 Nybegynder
15. februar 2010 - 21:47 #2
Det var da irriterende, er det pga. bundkortet? Kan man så skifte processoren måske??

Ved du også om det er nemt at skifte rammene selv, og om der er chance for de vilde nedbrud af computeren osv??
Avatar billede snowball Novice
15. februar 2010 - 22:43 #3
En ny CPU af den model koster ifølge EDBpriser.dk over 3.000kr. så det kan næppe betale sig at skifte.

RAM er normalt ikke noget problem selv at skifte. Det kommer lidt an på modellen, men ofte sidder enten den ene eller begge moduler i bunden af PC'en hvor man så bare lige skal løsne en skrue for at fjerne en plade, eller også kan den ene af dem sidde under keyboardet.
Avatar billede Henrik306 Nybegynder
15. februar 2010 - 23:04 #4
Og man skal ikke gøre andet end at skifte den og tænde computeren igen, og så virker det??

Jeg må lige pille nogle af bundstykkerne af, og se om jeg kan finde dem - håber ikke den sidder under keyboardet, det lyder mere kompliceret at komme til.....
Avatar billede snowball Novice
15. februar 2010 - 23:40 #5
Ja, hvis ellers du køber de korrekte RAM moduler, så er det bare at skifte dem og så er du kørende.