Avatar billede mpd Nybegynder
15. februar 2010 - 10:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Anvende data en formular i en anden

Jeg har lidt problemer med at overføre data fra en formular til en anden. I frmMain har jeg en comboboks, der slår kunder op.
Opsalget ser således ud:
SELECT [tblKunde].[Kunde_Id], [tblKunde].[Navn] FROM tblKunde ORDER BY [Navn];
Jeg  gemmer værdien fra kunden (et tal), men viser kundenavnet.
Jeg har nu ved åbning af en ny formular (frmNyKontakt) brug for at bruge den valgte værdi fra comboboksen i frmMain.

Jeg har fået talværdien over ved at bruge standardværdi: =[Formularer]![frmMain]![cboKunde_Kontakt] i et felt. Dette giver talværdien.

Nu vil jeg i et andet felt (txtKunde) have vist navnet på kunden. Hvordan skal det foregå?
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2010 - 10:27 #1
Du behøver ike at overføre værdien til den nye form på den måde du gør.

Hvia du står i FORM 1 og vil åbne en anden form i samme post, kna du bruge denne:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2![cboKunde_Kontakt].SetFocus
DoCmd.FindRecord Me![cboKunde_Kontakt]
Avatar billede mpd Nybegynder
15. februar 2010 - 10:53 #2
hej mugs

Det virker ikke helt.

Form 1 = frmMain
Form 2 = frmNyKontaktperson

I form 2 skal jeg i forhold til den senere lagring af data kun bruge firmanummeret ([tblKunde].[Kunde_Id]), da firmanavn ikke finde. Formuularen består udelukkende af ubundne felter, der overføres ved tryk på knap via "db.Execute strSQL", hvor strSQL er en string.

Mit problem er, at jeg vil vise kundenavnet i et beskyttet felt.

Kan du hjælpe?
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2010 - 11:01 #3
Måske du kan bruge en DLookUp:

Dim intsearch As Long
intsearch = Me!Kunde_Id
Me!txtKunde = DLookup("[Kundenavn]", "DIN TABEL", "[Kunde_ID]=" & intsearch)

Men jeg er ikke sikker på hvad du mener.
Avatar billede mpd Nybegynder
15. februar 2010 - 11:22 #4
Med lidt tilretning fik jeg det til at virke:

Dim intsearch As Long
    intsearch = Me!txtFirma
    Me!txtKunde = DLookup("[Navn]", "tblKunde", "[Kunde_ID]=" & intsearch)

Tak forhjælpen!

Sender du et svar?
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2010 - 12:32 #5
Selv tak - Og tak for point.