Avatar billede nott Nybegynder
15. februar 2010 - 00:31 Der er 8 kommentarer

WD HDD til backup. USB powered eller AC?

Hvad er forskellen egentlig på de 2 nedestående WD HDD?
Udover:
Den første er lidt større fysisk ind den anden, og for strøm via AC adapter.
Og den anden er lidt mindre, og for strøm via USB.

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=726

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=739

Er skrive og læse hastigheden på diskene forskellige, er der fx noget med at den med AC adapter skriver og læser hurtiger ind den uden, eller hvad er ellers fordelen ved den store med AC, frem for den lille?

Skal nemlig bruge en disk til backup af en pc, ca. en gang om ugen.

På forhånd tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2010 - 00:57 #1
Der burde ikke være forskel de læser begge med 480 Mb/s (Max)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2010 - 01:00 #2
Og så er der jo størrelsen en 3½" er billigere end en 2½" og den lille kan jo nemt tages med overalt.
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
15. februar 2010 - 08:33 #3
hvis jeg var dig ville jeg købe USB modellen, synes ikke AC'erne er til andet end bøvl da hsatigheden stort set er den samme, har haft min WD Passport i snart 2 år og bruger den dagligt i skolen, herligt stykke værktøj.
Avatar billede nott Nybegynder
15. februar 2010 - 10:14 #4
Forstår så bare ikke aT man laver dem med AC, hvis der ingen fordel er med dem.
Det heller ikke fordi de larmer mindre eller udgiver mindre varme?

Og kan en USB powered disk også automatisk gå i standby mode når den ikke bruges, så den ikke står og køre hele tiden, eller køre den konstant så længe pc'en er tændt?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2010 - 10:27 #5
De små laves nok fordi der er en efterspørgsel efter nogle der er nemme at transportere og fordi det altid kan lade sig gøre at tilslutte dem uanset det stedlige elnet.
Avatar billede nott Nybegynder
15. februar 2010 - 11:16 #6
poko1
Det muligt du prøver at hjælpe, men nu har du ind til vidre smidt 3 indlæg med informationer der ligesom åbentlyst giver sig selv.
Og ikke nok med det så var det første også forkert, 480 Mb/s har intet med læse/skrive hastigheden på selve disken at gøre, 480 Mb/s er max hastigheden gennem USB.

Så må jeg bede om at folk undlade at kommentere, hvis de ikke ved noget konkret eller selv har erfaring med det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2010 - 12:28 #7
Avatar billede nott Nybegynder
15. februar 2010 - 12:37 #8