Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 03:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Får en fejl omkring filer som ikke kan åbnes error "5151"

Hejsa

Jeg noget Userform som indsætter en masse data i flere forskellige dokumenter som er lagt i Array.

Denne linie fejler med kode "5151" i VB:

  Set oDoc = Documents.Add(Template:=oArray(n))

Når koden køres så fejler ved åbning af disse filer error "5151"
Den forslår at man enten reparere disse (åben og reparer) eller "åben filen med filkonverteringsprogrammet til tekst genoprettelse"

Har prøvet at reparer men kunne ikk prøve den anden da jeg ikk kan finde et filkonverterings program i word desværre.

Har også forsøgt at erstatte med helt sprit nye filer men også her melder den fejl.

har geninstalleret Office, og lige meget hjalp det.

Er der nogen her som er bekendt med den error kode og som har et godt bud på hvad der kan være galt???

Det skal lige siges at jeg har haft koden fungerende fint, men havde et Uventet nedlukning og derefter gik det galt.

Håber dæleme nogen har et godt bud på hvad der er galt.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. februar 2010 - 11:04 #1
Jeg kan se, at dette spørgsmål må være relateret til et andet, som jeg tidligere hjalp dig med. På baggrund af en bemærkning, du skrev deri til sidst (om .dot og .dotm) har jeg en fornemmelse af, at dit problem måske kan hænge sammen med de skabeloner, du bruger - måske du i dem har en konflikt mellem deres navn og den type, de i virkeligheden er.

Du skrev dengang, at du oprettede skabelonerne med en makro. Kan du ikke vise den kode, du brugte til at oprette dine skabeloner i første omgang? Blev de oprettet fra Wprd 2007?

Kan du give et præcist navn på en af skabeloner fra dit array?
Er det generelt Word 2007, du bruger sammen med makroerne?

Du kan evt. sende en af skabelonerne til mig (mailadresse kan findes i min profil). Så vil jeg se på den.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 11:22 #2
Hej Lene,

Ja jeg er også bange for at du har ret i noget af det.
Det er bare mærkeligt for det virkede fint indtil at jeg fik den uventede nedlukning jeg var godt nok ved at kode de sidste stumper ind til at overfører data til excel ind da det skete, derfor har jeg også prøvet at disable disse linier.

Og sjovt nok da jeg skrev det problem med Den Array til dig LBound til Ubound der fandt jeg jo ud af fejlen, hvorfor skulle den så ville tilbage igen når den er hoppet videre til næste linie.
  Set oDoc = Documents.Add(Template:=oArray(n))

Jeg sender dig lige en skabelon så kan du se. Men jeg har ikke oprettet skabelonerne som sådan med macro, det eneste der er i de skabeloner er noget billede (lavet i Word) og noget tekst og så nogle DocVariable.

Sender lige en skablone først så kan du få en idé om det.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 11:24 #3
Hej Lene,

Jeg kan desværre ikk sende dig en mail da der ikke er nogen email oplyst.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. februar 2010 - 11:32 #4
Du skulle kunne se min e-mail, hvis du klikker på mit navn i en af mine kommentarer (det jeg mente med min profil). Ellers:
lf [at] thedoctools.com
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 11:39 #5
Jeg var inde med på din profil, men ingen email oplyst er hvad der står, hjemmeside og alt det andet står der.

Jeg sender en mail nu.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 11:42 #6
er sendt
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 11:46 #7
Jeg har nu også prøvet at kører det på anden computer med 2007 og det er det samme der sker.

Kan de tænkes at der er noget i min kode som har f..... den op, selv om det lige er ved den linie:

    Set oDoc = Documents.Add(Template:=oArray(n))

Den fejler?

Jeg kan ihverfald ikk forstå  hvorfor der skulle være fejl på når jeg har prøvet med helt friske og jeg har jo haft koden til at virke.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 11:53 #8
Hov, kommer til at tænke på at da jeg lavede en "åben og reparer"
så var der en skabelon som havde fejl. Men blev åbenet med rettelse og derefter gemt igen. Måske det kan være den selv om den ikke er den første i Array og heller ikk den som henvises til under Debug.
Den har jeg ikke sendt men gør det nu.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 11:56 #9
Øhh, nu er det på vej, havde skrevet forkert på email
Avatar billede dsj1972 Juniormester
13. februar 2010 - 12:13 #10
Jeg kan sende dig hele kode pastet over i notesblok (i tilfælde af fejl på hovded dokument)

så kan du måske bedre finde overblik.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. februar 2010 - 15:53 #11
Problemet løst (e-mail). Skabelonnavne i arrays skulle ændres til "XXX.dotx" i stedet for "XXX.dot".
Avatar billede dsj1972 Juniormester
14. februar 2010 - 21:03 #12
Og takker mange tak for hjælpen :-)

Undskylder sene accept af svar.

mvh dsj