Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
12. februar 2010 - 16:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP og Windows 7 på to forskellige harddiske virker ikke éfter indlæsning af XP-image

Er ved at lure win 7 ud og vænne mig til den, men vil stadig gerne kunne boote XP, hvor de fleste af mine værktøjer ligger.

Har lagt win7 på primær partition på den ene HD1 og XP på primær part på den anden HD0(nul).

Der er så dualboot når dn starer, hvor jeg kan vælge om jeg vil starte XP eller windoze 7

Det gik faktisk OK, men når jeg genindlæser mit image af XP, forsvinder muligheden for dualboot. XP staretr fint op, men jeg kan ikke bare vælge at boote fra HD1 og staret win7. NTDLR mangler siger den.

Den må lægge noget på HDnul i roden som jeg ikke er helt klar over hvad er. Kan I hjælpe mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2010 - 17:19 #1
Da win7 er den seneste, og dit image af xp er fra før win7 blev lagt ind, så er master-boot-record sat tilbage til før win7.
Boot på en win7-dvd, og reparer boot-record.
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
12. februar 2010 - 19:23 #2
Ok, men hvis jeg vælger opstart fra kun denne HD hvor win7 ligger - hvorfor skal den så bruge noget på den HD hvor XP ligger?

Kan man ikke slå det fra så man bare kan vælge at boote fra den HD man vil??

...prøver lige dit råd
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
12. februar 2010 - 19:36 #3
Bugger - kan ikke se hvordan
Når jeg sætter cd'en i kan jeg kun installere eller kontrollere kompatibilitet online.

Er det et toolsprogram??
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2010 - 20:23 #4
det er microsoft igen igen. Det er meget sjovt at lave om på ting, der virker.
Boot på dvd, og vælg installer - på et tidspunkt må du kunne vælge at reparere den nuværende - det er kun bootsektor, der skal laves.

Jeg har ikke ødelagt min - så jeg kan ikke komme det nærmere - men i xp kunne man reparere undervejs, så den mulighed kommer nok også.
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
17. februar 2010 - 12:39 #5
Hey - DET var løsningen
Tak for det.
Hvornt pokker giver jeg dig dine points - plejer der ike at være en knap??

Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2010 - 20:31 #6
du skulle bare vente på, at andre lægger et svar, og så acceptere det.
Avatar billede jesperfrehr Nybegynder
18. februar 2010 - 10:57 #7
OK - gør jeg næste gang.
Man kunne ikke klikke Accepter svar hos dig.
Var det fordi du kun havde lagt en kommentar??

Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
18. februar 2010 - 12:11 #8
ja - typisk lægger man kommentarer til sagen er løst, og derefter et svar.