Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
12. februar 2010 - 13:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Form lukker med det samme

Hej
Jeg har brug for at lave en kopi af en formular og åbne den, jeg gør følgende:

    Dim frmX As Form
    Set frmX = New Form_frm_select_org

    frmX.SetFocus
    frmX.Visible = True
    frmX.Caption = "title"

Formularen forsvinder med det samme igen, (blinker kort, og kan lige nå at se "title", og så er det hele væk igen.

Hvad går galt?

Jeg har fulgt vejledningen på http://support.microsoft.com/kb/210248/en-us slavisk

Mvh
12. februar 2010 - 19:10 #1
Jeg er selv i et tidligt stadie i studiet af Access og VBA.  Jeg fulgte derfor dit opgivne eksempel slavisk.  Jeg lavede en form frm_select_org, lavede en knop1 i formen, og startede skabelsen af kopi-formen ved klik paa knappe saaledes at koden kommer til at sidde i en  Sub Knop1_Click().  Det virker fint, jeg faar formen dannet og den bliver ved med at bestaa indtil jeg lukker den eller lukker den oprindelige form.  Hvordan starter du kaldet til din kopi-form?

Her er hele min kode:

Option Compare Database
Dim frmX As Form

Private Sub Knop1_Click()
Set frmX = New Form_frm_select_org

    frmX.SetFocus
    frmX.Visible = True
    frmX.Caption = "title"

End Sub
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
12. februar 2010 - 20:10 #2
En helt basal fejl fra min side... Var kommet til at lave en lokal variabel med samme navn også, og den dør når funktionen slutter.

Stirrede mig blind på det.
Det fremgår faktisk også af min kode i eksemplet. Beklager forvirringen
12. februar 2010 - 20:20 #3
...men ioevrigt tak til Christian-Belgien for interessen og den brugte tid.
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
12. februar 2010 - 22:07 #4
...smågriner, og tak til Christian-B for hjælpen, måske han egentlig skulle have haft et par point, siden det var at gennemlæse hans kommentar jeg fik øje på min egen fejl (var nok også kommet hvis jeg havde læst Microsofts artikel igen)...