Avatar billede daphne Novice
11. februar 2010 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word 2007 - billedindsætning i Word-dokument

Jeg laver med jævne mellemrum bl.a. fødselsdagskort, invitationer etc., hvor jeg plejer at illustrere med et billede.

Dette er ikke altid en nem opgave, da det kan tage flere timer bare at få tilpasset et enkelt billede i et dokument, fordi Word kan være en KRIG om at få tilpasset billedet ordentligt.

Plejer gerne at vælge justering --> igennem, så billedet er mere fleksibelt at flytte rundt med, og justere størrelsen på.

Når jeg så f.eks. prøver at fifle med størrelsen med pile-tasterne, tager det rigtig lang tid, og det samme også hvis jeg skal rykke billedet til et andet sted på siden.

Jeg er indimellem nødt til helt at opgive fordi HELE computeren simpelthen fryser fast, og kan ikke bevæge sig yderligere, hvor jeg er nødt til at slukke for pc'en uautoriseret.. hvilket absolut ikke er med min gode vilje, men det er simpelthen ikke anden vej udenom.

Er der mon ikke en eller anden, der kan fortælle mig, hvad der er galt, og hvad jeg evt. kan gøre for at få Word til at opføre sig normalt mht. indsætning af billeder i et tekstdokument??

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
11. februar 2010 - 14:29 #1
1) Hvis billedet/grafikelementet en MEGET stort og du scallerer/trækker det mindre for at passe til det sted det nu skal være, så er det oplevet at Word bliver 'ked af det'... Resize/Scaller billet til passende størrelse i et andet program først; og derefter træk det ind i Word.
2) Jeg trækker/indsætter billedet/grafikelementet i et BLANKT Wordpapir "KladerGrafik.doc". Og der bruger nævnte 2007 "justering --> igennem" (I Word2003 bruger jeg [Egenskaber][Layout][Foran Tekst] for at gøre den hele flydende - glansbilled manér...). Og derefter 'copy' -> 'sæt ind' i det "rigtige" dokument...

Giver det lidt til dig ?
Avatar billede vejmand Juniormester
11. februar 2010 - 14:32 #2
Ved ikke om du kan bruge det, men jeg sætter altid billeder ind i en tekst-boks.
Det gør det efter min mening meget lettere, omend det ikke er optimal.

Word er generel ikke ret god til at håndtere billeder...
11. februar 2010 - 15:18 #3
... jeg har også oplevet lidt spøjs forskellighed ved:
1) Trække en billedfil fra Stifinder ind på pladsen i Word
2) Ren Copy/Sæt ind fra en billed program
3) [Indsæt][Billed][Fra fil...]

og/eller formatet oprindeligt er *.JPG *.JPEG *.BMP *.GIF ...
Avatar billede daphne Novice
27. februar 2010 - 11:41 #4
At indsætte billedet i en tekstbox er ikke løsningen, eller i dette tilfælde er jeg ikke i stand til at benytte denne løsning, da den ikke er helt så fleksibel.

Har også prøvet at minimere billedet/-erne, der har givet problemer, men det er Word totalt og aldeles ligeglad med, den laver nøjagtig samme nummer, og jeg er nødsaget til at slukke harddisken uautoriseret, og tænde systemet op igen, da hele systemet fryser, og jeg ikke kan komme hverken frem eller tilbage.

- og ja, formaterne det sker ved er primært jpg-filer.. det er pænt irriterende.

Tak for jeres forslag indtil videre..

Mvh.
Gitte Daphne
27. februar 2010 - 13:21 #5
Jeg har et pænt stort M$ Word (2007) dokument:
7 sider
26 grafikelementer (incl Sidehoved logo)
~75Mb

Med pile, talebobler, ..., ...

Virker ganske nydeligt...

PS: Har du fuldt opdateret din M$ Word 2007 incl SP2 ->
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=B444BF18-79EA-46C6-8A81-9DB49B4AB6E5&displaylang=da + efterfølgende Office/WindowsUpdate elementer ?
Avatar billede daphne Novice
23. marts 2010 - 10:22 #6
Har selv fundet en løsning, men den er ikke optimal, så nu afslutter jeg spørgsmålet.

Mvh.
Gitte Daphne