Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 18:12 Der er 4 kommentarer

Hjemmesider udviklet med HTML - Hvilken?

HeeY Folks.

Jeg står overfor at skulle fortælle en gruppe Handelsskoleelever omkring Frontpage og Dreamweaver. Derfor ville det være oplagt at have nogen sites at referere til.

Derfor kære medbrugere mangler jeg nogen flotte, stilrene eller anderledes hjemmeside links som er udviklet med via HTML og ikke CMS, PHP osv.

Kender i nogen, må i meget gerne bringe dem op her.

OBS: Der vil være point til alle (Vurderet udfra hvilken sites jeg vælger vil pointene blive fordelt)

På forhånd mange tak.

Mvh. Ravaglia
Avatar billede keysersoze Guru
10. februar 2010 - 19:43 #1
Jeg er lidt i tvivl om hvad du egentlig søger - alle CMS, uanset om det er ASP, PHP, .NET eller noget helt fjerde, outputter jo HTML og det, både HTML'en og serverside-delen, kan jo også sagtens være lavet i fx Dreamweaver da programmet jo kan mere end bare at bygge HTML. Samtidig kan du på mange sites (medmindre man kender til den kode det enkelte program/CMS laver) ikke se om det er udviklet i fx Frontpage eller der ligger et CMS bag da man jo bare kan omskrive URL'en til at hedde mappenavne eller html filnavne hvis der da ikke ligger fysiske mapper/filer.

Det eneste punkt hvor man let genkendeligt kan se om et site er ren HTML eller er dynamisk er lidt firkantet sagt hvor meget brugerinput sitet tillader.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 22:10 #2
Jeg søger hjemmeside som eleverne i princippet ville kunne "omdesigne" hvis dette var meningen med programmer som Frontpage eller Dreamweaver.

Man ville jo bla. ikke kunne tage en side som Eksperten.dk med en af disse programmer.
Avatar billede keysersoze Guru
11. februar 2010 - 20:14 #3
Det er meget få sider der laves alene i programmer efterhånden da man kan få serveret en masse ved brug af et standard CMS eller har større krav og laver selv vha ASP/PHP/.NET - det eneste jeg lige kan komme på er www.kretalejligheder.dk.

Men ellers tag en tur på google og søg efter fx "frontpage meta generator" da det er et aftryk frontpage som standard sætter eller "MM_swapImgRestore MM_preloadImages" da det er et af dreamweavers aftryk.
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:46 #4
lukketid?