Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. februar 2010 - 13:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

lysne billede i begrænset område

Hej
Jeg har nogle billeder som er lidt mørke i nogle områder på billederne. Kan man i photoshop "lysne" nogle områder så det ikke berører hele billedet ??
Har prøvet med levels og curves men det ændrer i hele billedet...
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 13:18 #1
Du kan markere det område i dit billede som du vil have lysnet op, opret det som et nyt 'Layer', og så kan du arbejde med det så tosset du vil, uden det skader det resterende af billedet.
Avatar billede prodic Mester
10. februar 2010 - 13:54 #2
Du har kigget i de rigtige sektioner. Du mangler bare at kigge på Layer Masks også.
Layer Masks er din nye bedste ven.
Avatar billede ra__mus Nybegynder
10. februar 2010 - 14:00 #3
prodic
okay hvordan gør jeg det med layer masks ?
Avatar billede aburami Nybegynder
10. februar 2010 - 14:19 #4
Avatar billede prodic Mester
10. februar 2010 - 14:20 #5
Google er som altid din ven.
Photoshop's indbyggede hjælpefunktion er som altid også en god bekendt.

En udvidet beskrivelse af Layer Masks kan du f.eks. se her:
http://tv.adobe.com/watch/everyday-timesavers-photography/adjustments-and-masks-panels
Avatar billede ra__mus Nybegynder
16. februar 2010 - 16:49 #6
læg svar som tak for hjælpen :-)
Avatar billede ra__mus Nybegynder
23. august 2010 - 16:09 #7
lukker