Avatar billede Pilde Juniormester
09. februar 2010 - 23:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom WLAN i forhold til LAN

Hej Eksperter,

Har bemærket at min ellers kraftige computer (Lenovo T61) har fået langsom internethastighed når jeg går trådløs.

Fik skiftet bundkort for et par uger siden og tror at der også er udskiftet trådløs netværkskort.

Før hed det vist: Intel Pro wireless 2200/BG

Nu hedder det: intel wireless WIFI link 4965AG

Faktum er at mine 5 Mbit bliver reduceret til noget der minder om 1 Mbit når jeg går trådløs og dette var ikke et problem tidligere.

Er der nogen som kan hjælpe mig med at få hastigheden i vejret ?

Under indstillingerne til netværkskortet er denne sat til 'Adhoc channel 802.11 a' men på det gamle setup stod systemet på 'Adhoc channel 802.11 b/g'.

Når jeg forsøger at skifte dette så husker systemet ikke ændringen og derfor ingen forskel i hastighed.

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe en It-spasser som mig.
Avatar billede thov Forsker
10. februar 2010 - 02:20 #1
Ad-hoc bruges ved computer<->conputer forbindelser (Alle trådløse enheder vil kunne 'snakke' sammen).
Er der en router involveret, er det bedre med 'Infrastructure'.

Men ellers bør du lige checke, om du har den rigtige driver, for 2200/BG er noget helt andet end 4965AGN.
Avatar billede Pilde Juniormester
25. februar 2010 - 15:55 #2
Starter lige forfra for jeg er blevet klogere (tror jeg).

Min computer har et netkort model: intel wireless WIFI link 4965AG

Jeg har en trådløs router som er 6-7 år gammel (3com Officeconnect wireless cable/dsl 54G) som IKKE understøtter WIFI.

Jeg har forsøgt at ændre ALLE indstillinger på computeren til at kommunikere med routeren uden det har forbedret hastigheden.

Nu kommer mit 1000-kroners spørgsmål så:

Skyldes dette ene og alene at det er en gammel router og vil en ny officeconnect (som er WI-FI certified) løse problemet ?
Avatar billede thov Forsker
25. februar 2010 - 17:05 #3
Din 'gamle' router fejler ikke noget, og WIFI er fællesbetegnelse for trådløst netværk (802.11a/b/g/n).

Men et nyt, og anderledes, bundkort, kræver også nye drivere - det er nok der skoen trykker.

Din Lenovo T61 er ikke længere den T61 du tror den er.

Din 'Wireless LAN' driver er her http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-67853.html

Vælg den som passer til systemet (XP/Vista/W7), og du vil se, at 2200BG ikke længere understøttes.
Avatar billede Pilde Juniormester
25. februar 2010 - 21:30 #4
Hej Thov,

Så kører jeg med ny driver og en hastighedsmåling hos TDC viser fortsat lige omkring 1 BM hastighed.

Jeg er helt lost over hvad det kan skyldes.

Det har vel ikke noget at gøre med at jeg styrer det trådløse via Think vantage-systemet, vel ?
Avatar billede Pilde Juniormester
07. april 2010 - 21:43 #5
Problemet er løst.
Jeg har installeret ny router og wupti - så er der fuld båndbredde.