Avatar billede hoppe11 Nybegynder
09. februar 2010 - 10:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CS4 "view > show > pixel grid" findes ikke i menu

når jeg går op i view > show findes "pixel grid" ikke?

hvorfor gør den ikke det?
Avatar billede kado Nybegynder
09. februar 2010 - 10:43 #1
Hvis du nederst i menuen View > Show, har et punkt kaldet Show All Menu Items,
er din Photoshop indstillet til som standard kun af vise Basic menu, men du kan altid vælg Show All Menu Items.
Du kan dog også indstille Photoshop til at vise alt:
Under Edit har du et punkt kaldet "Menus", her kan du indstille til Photoshop Default

/kado
Avatar billede prodic Mester
09. februar 2010 - 10:56 #2
Har du tjekket at GPU-understøttelsen er slået til?
Edit->Preferences->Performance->GPU skal være ticked.
Uden det har du intet Pixel Grid.
Avatar billede kado Nybegynder
09. februar 2010 - 11:06 #3
Til "Prodic"
Jeg har altså "Pixel Grid" uanset om GPU er slået fra eller til. Har afprøvet med genstart af hele maskinen og stadig "Pixel Grid"

/kado
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
09. februar 2010 - 11:27 #4
synes stadig ikke der sker noget når jeg vælger "all" i view > show

i "show extra options" er den heller ikke mellem
Avatar billede prodic Mester
09. februar 2010 - 11:45 #5
Kado->Skal ikke kunne sige hvorfor.
På mine forskellige installationer af Photoshop(Standard/Extended) kan jeg via GPU slå Pixel Grid-muligheden til/fra.

Hoppe11->
En anden besynderlighed er at Pixel Grid ikke forekommer med mindre der er aktivt dokument.
Har man først haft et aktivt dokument, så fremkommer muligheden selv med 0 aktive dokumenter.
Det og manglende GPU-understøttelse er pt. mine bedste bud på hvorfor muligheden mangler.
Du skal tilmed være opmærksom på, at menuen som Kado henviser til hedder "Show All Menu Items". Der er forskel på Show All og Show All Menu Items. Det burde dog ikke have betydning, da Pixel Grid burde være fremme selv med Basic valgt som Workspace.
Avatar billede kado Nybegynder
09. februar 2010 - 12:01 #6
prodic:
Jeg ved heller ikke lige, hvad der sker.

Hoppe11:
Er det Mac eller PC og hvilket version styresystem.
Under preference/performance kan du under GPU, se hvilket grafikkort du har, hvis det understøttes af GPU.
Se evt. lidt på dette link:
http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html#intro

/kado
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
10. februar 2010 - 16:21 #7
jeg tror ikke mit grafikkort understøtter det.. smid et svar begge to
Avatar billede prodic Mester
11. februar 2010 - 09:01 #8
Du smider bare pointene til kado. Ellers tak.
Avatar billede kado Nybegynder
11. februar 2010 - 09:21 #9
Mit første indlæg var et svar

/kado